Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ett av dom billigare korten som stödjer GPS är MultiWii, men då är du väldigt långt ifrån "lätt och enkelt" då det kräver dator för att åtminstone grund konfigurera och sen går det vad jag förstår att justera via app i Android telefon om man kompletterar med blåtand eller via spak manövrar om man kompletterar med display.
Jag har bara läst om det ännu, men jag har ett på väg hem så jag kan ha missat något men då får någon som kört MultiWii rätta mig.
/Jonas
Lättast efter kk om man inte vill köpa naza tycker jag är cc3d. det mesta flyger med standardinställningar och inte allt för svårt att finjustera. Men det mesta är svårt om man inte kan det
//Edit
Går dock inte köra gps missade den biten
------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ---------------------- |FPV STUFF| |FATSHARK Dominator HD & BASE SD| |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32| | DJI Inspire 1 | |TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking| |FPV4FUN @ Youtube |
jag har nog missat detta med gps .vill kunna flyga och om man tappar kontrollen ska quaden .stå stil ifall jag släpper
spakarna inte dimpa ner i marken .vad behöver jag då .är nog bättre att säga
Alla kontroller-kort har funktionen att hålla quaden någorlunda upprätt om man släpper spakarna. Men utan gps vet kontrollern inte exakt var den är. Detta gör att quaden kommer att "glida" sidledes på grund av vind och obalanser. Den står alltså inte still på den punkt där du släpper den. Kanske inte världens största problem.
En större fördel med gps är om quaden tappar radiosignal, så kan den flyga tillbaka till platsen den startade ifrån själv istället för att driva bort med vinden. Väldigt bra idé om quaden är packad med dyra kameror etc.
Du klarar dig utan gps i din första quad. Du kommer med all sannolikhet att krascha rejält några gånger och det är smart att hålla ned kostnaden och vikten så mycket du bara kan.
Kommentar