Eagle tree vector

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henke.a
    • maj 2013
    • 201

Sebastian hur funkade vectorn? nöjd?
    Skywalker 1900
    Bixler 2

Quads i lite olika storlekar

Kommentar

• simonarvestrand
      • jan 2012
      • 3850

är enormt imponerad, slängde i den i min qav400 i brist på annat projekt, den flög riktigt bra default

Kommentar

• SebastianW
        • maj 2013
        • 39

Ursprungligen postat av Henke.a
        Sebastian hur funkade vectorn? nöjd?
        Hejsan!
        Riktigt nöjd hittills! Har kört mest med gimbal på än så länge, och igår senast så följde jag efter en kompis som körde motorbåt, så börjar få stort förtroende för den. Då körde jag 2d mode, har haft lite lite tid att tuna 3d moden, skall göra det utan gimbal hade jag tänkt först. Testade lite RTH och det är ju riktigt trevligt , men inte kört hela vägen till att den landar utan switchat tillbaka till manuell mode innan. Vill gärna ha mjuk landing med frammonterad gimbal, annars så har jag knäckt den ibland och fått limma om den (3D printad). Så testar auto land först då gimbal är av.

Jag har en video inspelar på min markstation jag kan använda men på den så kan jag inte logga hela upplösningen på min fpv kamera och det gör att jag tyvärr inte kan se GPS position i loggade filmen. Och det ser inte ut att gå att flytta dessa värden på OSD så det är väl det minus jag hittat som jag skulle vilja att det var mer flexibelt.

Detta är första gimbal flygningen jag gjorde efter lite tuning:

Den som jag editerar nu från min kompis lantställe med motorbåten blev ijag nöjd med:
        Senast redigerad av administrator; 2014-07-28, 09:09.

Kommentar

• SebastianW
          • maj 2013
          • 39

Ursprungligen postat av simonarvestrand
          är enormt imponerad, slängde i den i min qav400 i brist på annat projekt, den flög riktigt bra default
          Kul med någon mera med den på QAV400, kanske vi kan jämföra och hjälpas åt med lite tuning längre fram!

Kommentar

• Henke.a
            • maj 2013
            • 201

humm är lite sugen på just denna kombon, qav400 och vector Snyggt filmat btw!
            Skywalker 1900
            Bixler 2

Quads i lite olika storlekar

Kommentar

• SebastianW
              • maj 2013
              • 39

Ursprungligen postat av Henke.a
              humm är lite sugen på just denna kombon, qav400 och vector Snyggt filmat btw!
              Tackar!
              Gjorde efter min kompis önskan en liten Miami Vice 80 tals hyllning också med :

och en oklippt båt-följa-sekvens:

Det är kul själva film delen också att försöka bli bättre, otroligt vad olika resultat man kan få med samma film material beroende på musik, klipp etc.

Här mina settings, flygningen nu med gimbal gjorde jag som sagt i 2D mode.

Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 97,3 KB
ID: 502565

Min qav400 och vector kommer definitivt få fortsätta flyga ihop!
              Senast redigerad av administrator; 2014-07-28, 09:08.

Kommentar

• Stiffe
                • jan 2012
                • 991

Snygga filmer

Kommentar

• SebastianW
                  • maj 2013
                  • 39

Ursprungligen postat av Stiffe
                  Snygga filmer
                  Tack! Kul göra lite roliga grejer för sina vänner, blev väldigt uppskattat! Miami Vice är aldrig fel

Kommentar

• Boystoys
                    • nov 2015
                    • 76

Läge att uppdatera tråden. Har nyss fått hem 2 vectors efter att ha blivit rekommenderade dem av en god vän som jag litar på. Den ena skall gå till mitt Gryphon GD-6 bygge och den andra till att gör qav400 lättare o enklare. Intrycken än så länge är att den är väldigt enkel att sätta upp jämfört m naza. Behöver ingen dator/platta/iPhone utan det räcker med skärm/goggles. Den nya antennen verkar väldigt effektiv. När jag satte igång systemet inomhus märkte jag att den hittade 12-14 satelliter på mindre än 10 sekunder. Utomhus 20+. Den nya antennen ser inte bara gps utan också glonass. Skall testflyga om ett par timmar och återkommer med rapport. Vore kul att testa systemet på en 250 eller mindre. Det är väldigt kompakt.

Kommentar

• kenneth.eriksson.94
                      • sep 2015
                      • 288

Du blir nöjd med valet, jag har den till både flyg och kopter. Föredrar den till flyg faktiskt, till kopter föredrar jag zerotech.

Kommentar

• Boystoys
                        • nov 2015
                        • 76

Ursprungligen postat av kenneth.eriksson.94
                        Du blir nöjd med valet, jag har den till både flyg och kopter. Föredrar den till flyg faktiskt, till kopter föredrar jag zerotech.
                        Intressant. Har själv bara erfarenhet av xaircraft superx och naza. Vad ser du som fördelar med zero över vector?
                        Bifogar ett par bilder som illustrerar hur kompakt systemet är.Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 116,5 KB
ID: 506880
                        Senast redigerad av Boystoys; 2016-02-21, 19:06.

Kommentar

• kenneth.eriksson.94
                          • sep 2015
                          • 288

Zero är en ren kopter kontroller och det finns inte dess like i stabilitet. Vector kan du stoppa i allt, vet dock inte om det går till helikopter, och du kan flyga iväg direkt efter installation med Vector

Kommentar

• Boystoys
                            • nov 2015
                            • 76

Ursprungligen postat av kenneth.eriksson.94
                            Zero är en ren kopter kontroller och det finns inte dess like i stabilitet. Vector kan du stoppa i allt, vet dock inte om det går till helikopter, och du kan flyga iväg direkt efter installation med Vector
                            Ok. Är det inte zero som har dubbla system, dessutom?

Kommentar

• Boystoys
                              • nov 2015
                              • 76

Första provflygningen. Sanslöst stabil i loiter mode och jag älskar osdn. Verkar vara ett bra köp.

Kommentar

• Killenheladagen
                                • sep 2015
                                • 1394

Har en vän m Vector och den verkar riktigt riktigt bra! Att man kan ändra det mesta på fältet också utan en pc är en klar fördel mot ex cc3d!!!

Kommentar

Arbetssätt...