https://www.rcflyg.se
Varför brinner mina motorer? - Svenska RC-flygförbundet

Varför brinner mina motorer?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bertone
    • jun 2013
    • 216

Full gas alla motorer: ca110A vilket ger 18A/motor. Betydligt mindre än vad som syns i osd'n när man flyger...

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7942

Du borde väl också kunna mäta ingående ström till resp reglage om du vill kolla varje motor separat. Dock inte utgående till resp motor.
      Roger

Kommentar

• Jorgen
        • feb 2013
        • 777

Har du möjlighet att mäta temperaturen med IR termometer efter att du hovrat en stund?

Är det alltid samma motor som går sönder, i så fall så är det dags att kasta det reglaget.

Jörgen

Kommentar

• Bertone
          • jun 2013
          • 216

Har ingen ir, men jag testade köra hexan 1min på lägsta varvtalet och då var en motor aningens varm medan dom andra var kalla. Finns det något sätt att testa en esc?

Kommentar

• Bertone
            • jun 2013
            • 216

Efter en flight brukar jag känna på motorerna och då är nästan alltid varannan motor varmare än dom andra tre. Tyvärr har jag inte haft koll på om det är samma motorer varje gång.

Kommentar

• eAk
              • apr 2014
              • 1023

orkar inte läsa svaren du fått. Mern jag tar standard svaret.

Har du simonK?
              Isåfall är det därför dina motorer brinner PGA synk problem med låg/hög KV motorer.

Kommentar

• Bertone
                • jun 2013
                • 216

Svaret är tyvärr att jag inte vet om det är SimonK - köpte hexan färdigbyggd en gång i tiden. Grimm, här på forumet, är byggherre.

Kommentar

Arbetssätt...