Frågan är vad som gäller för GPS:erna: är dessa också likadana (Lite, V1, V2) eller har de olika komponenter? Funkar en Lite GPS på en V2 t.ex? Och om den gör det har den ändå billigare/enklare komponenter eller samma grejor fast olika namn, allt för att vara enklare och billigare (samma komponenter) att tillverka?
Naza v2 firmware till Naza lite
Kollaps
X
-
Jag läste mig till att det var samma GPS på alla men det var ju bara en random forum post utan någon direkt källa så inte så säker på det men läste någon gång om något filter som inte fanns på alla eller hur det var.
Jag har den tidigare Lite och den verkar funka bra.Kommentar
-
Jo, får hoppas att det funkar ett tag till, har en ny Lite (utan GPS) till på G. Fantastiskt vilka funktioner man kan få nu med hacket till ett så lågt pris.
Det där med flyaways som många pratar om, har själv aldrig haft någon, är det någon här som råkat ut för det och i så fall vilken Naza?Kommentar
-
Eller inte: ser att det nu kommit en ny och liten FC från xaircraft som heter Minix för bara $129 med GPS och om man har tur också med OSD. Har fått mycket bra kritik, flyger som en Naze etc tydligen men har ändå alla funktioner som en Naza V2. Minix har förresten LED:en inbyggd i GPS:en så man slipper en extra pryl, har tydligen ingen separat PMU heller.
Skum tanke: har DJI medvetet lagt ut denna möjlighet att flasha om en Lite för att sopa undan konkurrensen med/mot Minix?
Finns ju Vector oxå att kriga mot .... har sett priser på $ 180 på denna så sakta men säkert börjar nu priserna på FC gå ner.Kommentar
-
Jag har med sett att MiniX fått mycket bra kritik lite varstans. Om man beställde i början så ingick OSD. Det är bra det.!
Verkar som Xaircraft blivit bättre, hade en en gång och den var inget vidare.
Tror dock inte dji skulle lägga ut in hack på detta sättet om de vill konkurrera mera. Varför inte bara släppa den som en vanlig uppgradering.
Har ju varit väsen på RCGroups och trådar stängs osv.
Men är ju bra för alla med Lite[emoji2]Kommentar
Kommentar