Taranis 9dplus och dr4-II HJÄLP!
Kollaps
X
-
-
Det här har ju diskuterats förut och det verkar inte mer än rimligt att det går att köpa icke EU mottagare till äldre Taranis. Det är ju helt sjukt att man köpt en radio och efter ett år skulle det inte finnas mottagare att köpa som passar utan omprogrammering. I så fall borde det ju rimligen vara förbjudet att använda sin äldre Taranis med icke EU mottagare med det är det väl inte.
/MatsKommentar
-
Nja gammal utrustning som har varit tillåten blir inte förbjuden av myndigheter, på samma sätt som när katalysator kom till bil, så var det tillåtet att köra med gamla bilar utan katalysator.Det här har ju diskuterats förut och det verkar inte mer än rimligt att det går att köpa icke EU mottagare till äldre Taranis. Det är ju helt sjukt att man köpt en radio och efter ett år skulle det inte finnas mottagare att köpa som passar utan omprogrammering. I så fall borde det ju rimligen vara förbjudet att använda sin äldre Taranis med icke EU mottagare med det är det väl inte.
/Mats
Jag har inget problem, jag hade två paket med 4x mottagare från hobbyking som blev postade med sidenvägen eller nåt, så jag reklamerade och fick pengarna tillbaks. Plötsligt efter 4 månader på kamel kom mina gamla mottagare långt efter de nya. Så nu har jag 7 st mottagare modell pre-EN 300 328 1.8.1 som väntar på plan.fredrikKommentar
-
Här är en film om hur man kan flasha sin radio, intern/extern radiomodul o mottagare utan att behöva använda programmerings enheterna från FrSky;
Jag har testat och det fungerar - eftersom jag kör D4R mottagare som vägrar fungera i EU mjukvara på radiomodulen har man inte mycket till val.Kommentar
-
Jo precis och man kunde till och med köpa avgassystem utan katalysator till sina gamla bilar. På samma sätt menar jag att det måste gå att köpa äldre version av mottagare helt lagligt till äldre sändare. Men nu verkar det ju som att det går att göra det även i Sverige och då är ju allt ok.Nja gammal utrustning som har varit tillåten blir inte förbjuden av myndigheter, på samma sätt som när katalysator kom till bil, så var det tillåtet att köra med gamla bilar utan katalysator.
Jag har inget problem, jag hade två paket med 4x mottagare från hobbyking som blev postade med sidenvägen eller nåt, så jag reklamerade och fick pengarna tillbaks. Plötsligt efter 4 månader på kamel kom mina gamla mottagare långt efter de nya. Så nu har jag 7 st mottagare modell pre-EN 300 328 1.8.1 som väntar på plan.
/MatsSenast redigerad av senmathal; 2015-07-13, 07:43.Kommentar

Kommentar