Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Tjopp! Har en Eachine 250 med CC3D. Skaffade en Storm S603 Rx till den och försöker koppla ihop med min Spektrum DX6i. Rx har jag kopplat via PPM till FC:n. Vad jag kan se så går bindningen bra, men när jag försöker köra transmitter-guiden i OpenPilot får jag ingenting :(
Jag använder visserligen Naze32 och Cleanflight och i programvaran där så lär man välja om det är så att man ska koppla in mottagaren med ppm (3 sladdar).
Mnäh, blev inte bättre av det :/ Har testat snurra igång motorerna från OP och det funkar iaf så det känns som att det är nåt som halkar mellan Rx och FC. Eller så har jag inte alls lyckats binda. Gnöh...
Byt till pwm o testa någon kanal. Mät om du har anslutning om det inte funkar. Har för mig det är rätt kopplat men det var länge sen jag körde op. Rekommenderar cleanfligt o Beta flight om du flyger rate.
Jag fick inte min cc3d att funka någe vidare med PPM. Inte i Open pilot iaf. I Cleanflight gick det bättre, men bytte till en bättre FC istället, och nu funkar det utan problem.
Hmm, låter som att nåt är snett antingen i min Rx eller att jag inte alls lyckats binda. Får kolla lite på det i helgen. Vilken pinne ska PPM in i på flexiporten?
Kommentar