CC3d installeras som HID

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FinnbyFraggel

• aug 2013
    • 857

Det är en lös seriel port som man ansluter direkt till programmerings ingången på kortet, det borde finnas 6 oanvända löd öar på koret som man kan löda in kontaktstift i och ansluta till USBASP, öarna borde vara märkta med MOSI, SCK, MISO och RESET, dom sista två är spänningsmatning och är samma för hela kortet....

/Jonas

Kommentar

• Aner
      • aug 2014
      • 77

I see.
      Har tyvärr inte en sådan, så återförsäljaren kan räkna med att få förse mig med ett nytt kort.

Ser på nätet att om det är bootloader v3 installerad på kortet så fungerar endast OP GCS v12.10.2 eller äldre...
      Problemet är bara att den versionen inte tycks gå att få tag i längre. Vet inte om det kan vara det som spökar... V 12... Det är bra jädra länge sedan. Det är ju 15.02.02 som jag har i burken nu. Finns en ännu senare, men den är tydligen inte kompatibel med cc3d alls.

Tack ändå gör hjälpen!

Cheers!

Kommentar

• Aner
        • aug 2014
        • 77

Så, en lite update ifall någon annan råkar få samma problem.
        Först ett stor tack till Jonas, tidigare för hjälp.

Det var dock indirekt min fru som löste problemet. Hon har en Mac... Jag tänkte, vad är sannolikheten att det helt plötsligt skulle vara någon skillnad bara för att jag testar på den?
        Sagt och gjort, in med LibrePilot och kopplade upp kortet. Klockrent. Uppdaterade kortet (det var dock BLv4 installerat, så det var inte det som var problemet iaf) och testade sedan på min PC igen. Inga problem helt plötsligt. Då installerade den helt plötsligt kortet som sig bör- VCP.

Ja, vad ska man säga...

Kommentar

Arbetssätt...