Miniquadmotorer som krånglar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tobbelerone
    • nov 2015
    • 5

Funkade det?

Kommentar

• The_Flying_Ginger
      • aug 2015
      • 9

Ja! Tack för all hjälp, den verkar flyga nu och det var förmodligen min naze som var problemet.
      Taranis
      BeeRotor210, QX90, Reptile500, Tri-Trooper 900, 6" alien
      Edge 540 1200mm, Rc factory russian superlight, Extra 260 1800mm,
      Ft22, Ft Versa, Ft flyer, Ft sparrow, Ft arrow, Ft mini corsair
      Kyosho calmato på flottörer
      Airhogs titan rc konverterad
      Wanhao Duplicator i3 -plus

Kommentar

• The_Flying_Ginger
        • aug 2015
        • 9

Det verkar nu mer som om det skulle kunnat vara ett problem med 5v strömförsörjningen. Den flög nästan bra efter jag bytt till en rev5 naze men vid en hård sväng eller punchout så twitchade den på yaw samtidigt som jag tappade fpv bilden helt. Så jag provade att driva min osd från en ubec istället för regulatorn som sitter inbyggd i ramen. Nu flyger den perfekt i 98% av fallen och även när den twitchar så har jag fortfarande bild. Kanske att en naze32 rev5 drar mindre ström än en rev6 och därför vart det bättre när jag bytte till den...?
        Taranis
        BeeRotor210, QX90, Reptile500, Tri-Trooper 900, 6" alien
        Edge 540 1200mm, Rc factory russian superlight, Extra 260 1800mm,
        Ft22, Ft Versa, Ft flyer, Ft sparrow, Ft arrow, Ft mini corsair
        Kyosho calmato på flottörer
        Airhogs titan rc konverterad
        Wanhao Duplicator i3 -plus

Kommentar

• Killenheladagen
          • sep 2015
          • 1394

Jag har bytt till Naze32rev5full från cc3d-coptercontrol och förutom övergången Librepilot-Cleanflight som var jobbig så i övrigt tyckte jag quaden flyger "bättre" med Nazekortet, speciellt när PIDsen blivit tunade, vet ej om Naze:n är snabbare i sina beräkningar eller vad det är som gör denna skillnad?
          Vad är den mest prisvärda FC för miniquad som finns nu? har hört mycket bra om KISS fc?

(bryr mig inte riktigt om de "stora" funktionerna (som Naze32rev5Full har som jag förstår deT) i GPShantering, RTH, autoland, waypoints etc, jag behöver bara ACRO egentligen, råkar jag snubbla över en gpspuck installerar jag den nog bara för säkerhets skull, ev en osd då också)

TS; Skönt att hitta problemet? spec efter du demonterat allt och kört alla esc+motorer separat, jag vet hur jäkla jobbigt en sådan felsökning kan vara, kan verkligen suga tid och energi så länge problemet kvarstår, jag kan nästan bli besatt av att lösa sådana problem, kan sitta 5+h i rad och vara irriterad tills man tjuter av glädje till sist och springer ut för fälttest!
          Hade ett sånt moment igår, dock ihållande regn så kan inte prova riktigt än, dock tror jag nu att jag till sist fått till en riktigt stabil och bra 5.8länk samt 2.4länk!!!
          Man kan inte flyga quad fullt ut om man inte har en god signal, alla "trick" osv där quaden tillfälligt blir skymd eller rollar/flippar väldigt fort (och skymmer sin egen antenn) kan ge småstörningar med en OK signal men har man som jag haft, då kunde bilden försvinnna 1-2s helt, då är det inte alls kul, speciellt som saker händer väldigt fort med dessa små fartmonster. lycka till!
          mvh Gustaf

Kommentar

Arbetssätt...