Support tråd för RCExplorer - KK styrkort för multirotorplattformar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • UndCon
    • apr 2009
    • 2886

Det låter som att det är mycket enklare att dämpa själva lådan med innehållet

Kommentar

• Boopidoo
      • dec 2008
      • 1937

Jag kommer nog att göra både och, dvs fästa kortet i lådan med dubbelhäftande skumplast och sedan fästa lådan på motsvarande sätt på tricoptern.

Kommentar

• Point65
        • sep 2010
        • 16

Ursprungligen postat av zoomzky
        Tjena Bosse!

Vad får du för räckvidd med patchantennen??
        Du skriver 600m med fri sikt

Mvh,
        /Micke L
        Hej,
        Jag har inte testat längre bort än ca 600m och det var med patchantennen. Hoppas på en fin höstdag utan alltför mycket vind för att testa räckvidd på både sändare & mottagare och videolänk.
        /Bosse

Kommentar

• zoomzky
          • nov 2010
          • 163

Hej,

Jag har hitintills inte haft bekymmer med vibrationer som påverkat KK-kortet. Däremot har jag lite gainjustering på mitt KK-kort(Jakubs) men det stör inte särdeles mycket eftersom Tricoptern flyger tillräckligt stabilt och fint. Förra prototypen blev det CD-låda men skippar den nästa gång i tron att spara några gram i vikt

Jakubs kort funkar fint men lite besvär med att skruvhålen i kretskortet sitter osymmetriskt.

/Z
          Bifogade filer

Kommentar

• zoomzky
            • nov 2010
            • 163

Ursprungligen postat av Point65
            Hej,
            Jag har inte testat längre bort än ca 600m och det var med patchantennen. Hoppas på en fin höstdag utan alltför mycket vind för att testa räckvidd på både sändare & mottagare och videolänk.
            /Bosse
            Håller tummarna att vädergudarna är på bra humör

/Z

Kommentar

• Boopidoo
              • dec 2008
              • 1937

Spelar det någon roll exakt var styrkortet placeras? Måste centrum på tricoptern vara centrum någonstans på styrkortet?
              Klicka på bilden för större version

Namn: 101105_center.jpg
Visningar: 1
Storlek: 28,7 KB
ID: 477760

Kommentar

• zoomzky
                • nov 2010
                • 163

Ursprungligen postat av Boopidoo
                Spelar det någon roll exakt var styrkortet placeras? Måste centrum på tricoptern vara centrum någonstans på styrkortet?
                [ATTACH=CONFIG]15817[/ATTACH]
                Hej,

Du behöver inte sätta kortet i centrum, huvudsaken att gyrosarna/kortet placeras i rätt riktning. Placering i centrum ger störst känslighet på gyrosar.

Mitt kort sitter i centrum och jag har funderat på att flytta om det för att minska känslighet och på så sätt ge mig mer gainjustering. Jag är ändå synnerligen nöjd med hur min Tricopter flyger och det blir nog den dagen jag vill flyga mer akrobatiskt.

/M

Kommentar

• TommyzT
                  • jan 2009
                  • 578

Men va fa...
                  Varför har ingen sagt till mig att dessa KK kort finns...

Kommentar

• warriorswede
                    • jul 2009
                    • 82

Jag håller på att bygga en KK-tricopter och har en fundering kring escar. Jag har 3 hobyking SS escar liggandes men efter att ha läst lite verkar det som att dessa inte duger. http://hobbyking.com/hobbyking/store...idProduct=6456

Jag använder rctimers 750 kv motorer: http://www.rctimer.com/index.php?gOo...3&productname=

HK plush escarna är backorder på allihopa utom 25A vilket är lite väl mycket egentligen, men det kanske får bli såna i alla fall...

Vad tror ni om rctimers? http://www.rctimer.com/index.php?gOo...8&productname=

Andra förslag?

Kommentar

• Mr J
                      • maj 2006
                      • 4130

Jag har själv Plush 25A Esc på min tricopter, hellre lite onödigt stora farteglage, om ett fartreglage går sönder lär den ju segelflyga som ett cykelställ... Med lite överdimensionerade fartreglage har man ju större marginaler. Viktskillnaden är ju försumbar.

Kommentar

• zoomzky
                        • nov 2010
                        • 163

Ursprungligen postat av warriorswede
                        Jag håller på att bygga en KK-tricopter och har en fundering kring escar. Jag har 3 hobyking SS escar liggandes men efter att ha läst lite verkar det som att dessa inte duger. http://hobbyking.com/hobbyking/store...idProduct=6456

Jag använder rctimers 750 kv motorer: http://www.rctimer.com/index.php?gOo...3&productname=

HK plush escarna är backorder på allihopa utom 25A vilket är lite väl mycket egentligen, men det kanske får bli såna i alla fall...

Vad tror ni om rctimers? http://www.rctimer.com/index.php?gOo...8&productname=

Andra förslag?
                        Hej,

Jag hade bara bekymmer med SS escarna. Gick inte att kalibrera throttlerange och ett brann opp.

Lessnade på att vänta på de mindre och handlade 25A Turnigy Plush http://hobbyking.com/hobbyking/store...idProduct=2163 och är mycket nöjd. Håller med Mr J att skillnad i vikt är försumbar

/Z

Kommentar

• zoomzky
                          • nov 2010
                          • 163

Jag vet att det är fusk att köpa en färdig ram men såg en på nätet som lät billig och intressant

Har en känsla över att jag kanske missuppfattat specarna...
                          Komplett med tiltkamerafäste för 1089,- som väger 150 gram?
                          Vad innebär upgrade frame?

Mejlat företaget men kanske har tur att någon härinne vet någonting om den?
                          /z

Kommentar

• Mr J
                            • maj 2006
                            • 4130

Ursprungligen postat av zoomzky
                            Jag vet att det är fusk att köpa en färdig ram men såg en på nätet som lät billig och intressant

Har en känsla över att jag kanske missuppfattat specarna...
                            Komplett med tiltkamerafäste för 1089,- som väger 150 gram?
                            Vad innebär upgrade frame?

Mejlat företaget men kanske har tur att någon härinne vet någonting om den?
                            /z
                            Fusk och fusk..
                            Det är klart att du kan köpa en sån om du ska bygga en Quad.

Det är en uppgraderingsram till Gaui's Quadflyer 330X, skillnaden mot orginalet är att där är ett högt landningsställ för att man ska få plats med en centralt placerad kamera, och det ingår en kamerahållare.

Kommentar

• wrep
                              • nov 2010
                              • 58

Hej! Jag är också på G att bygga en quad :-) men är fortfarande lite i planeringsstadiet... har bara hunnit införskaffa själva KK-kontrollern. Vad jag förstått är det plush-reglage som gäller... Vilken typ av motorer och propellrar skall man satsa på? kv. osv...

mvh // Per

Kommentar

• zoomzky
                                • nov 2010
                                • 163

Ursprungligen postat av Mr J
                                Fusk och fusk..
                                Det är klart att du kan köpa en sån om du ska bygga en Quad.

Det är en uppgraderingsram till Gaui's Quadflyer 330X, skillnaden mot orginalet är att där är ett högt landningsställ för att man ska få plats med en centralt placerad kamera, och det ingår en kamerahållare.
                                Jag kanske är extra trög men innebär det att jag måste ha den äldre ramen som basplatta?
                                Svaret jag fick på samma fråga från MFT = Det är en uppgradering. Ligger ju under reservdelar och uppgraderingar.

/Z

Kommentar

Arbetssätt...