Byggtråd Dj Wookong multirotor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DrHanke

• maj 2006
    • 5250

Tack Tommy Då är det väl bara att bita i det sura äpplet å handla... Frågan är bara nu Tiger, Avroto, Pulso, lågt KV eller lite hägre, så många olika så vad ska man gå på....
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
      • 5250

Ursprungligen postat av TommyzT
      Jag köpte propparna från http://www.hoelleinshop.com
      Och jag glömde skriva i listan att 8-5 adaptrarna i bild ( lite gömda i lådan till höger i bild) svarvade jag i morse.
      HJÄLP Tommy... har nog syn fel, hittar bara Linkslauf, vart är den den "vanliga" proppen?
      //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Jode
        • sep 2008
        • 290

Är den sjukt mycket stabilare än allt annat?
        Kan man låsa och lägga ifrån sig tx? Slänga på accar i luften, putta och sparka på den?
        Skämt å sido, testade du att autolanda?

Kommentar

• jugg
          • mar 2008
          • 494

Nicee Tommy...

Ja jag an verifiera att din quad vibrerar satan!

Ska bli kul att flyga lite själv snart..

Kommentar

• TommyzT
            • jan 2009
            • 578

Elektro pop (propp)

Dr,H: Här är länkar som jag inte hittar själv om jag inte går via Siim´s sida.
            "fel"und "vanlig"

Vet inte om jag skulle uttrycka mig sjukt mycket stabilare.. Mikrokotern är sjukt stabil. DJi är åxå sjukt stabil.
            Däremot är den sjukt mycket lättare att komma igång med även för en som mig som bara läser halva manualer. Några pekpinnar från Jugg så förstod jag nästan allt. När jag höll på med Hexan fick jag grått skägg.
            Har inte slängt något på den eller puttat till den ännu. Och ännu så har jag inte fått den att stå mera stilla än min Hexa på position hold. Men jag är fortfarande i trimmnings stadie. Flyttade nyss över stuffset till Y6 sedan började det regna.
            Har inte prövat autolanda heller måste lära mig min Graupner radio mer först. Vet vad jag måste göra men inte hur..

Kommentar

• jugg
              • mar 2008
              • 494

Det är lungt Tommy... vi löser detta tillsammans...

Kommentar

• Tokaz
                • mar 2009
                • 194

Ser jäkligt bra ut Tommy!!! verkar ju funka riktigt fint på "Äkel quadden"
                Själv har jag byggt klart min. Bara ställa in allt i datorn sen blir det maiden. Fast de är lite jag undrar över ang monteringen och vad man ska skriva in för siffror i rutorna IMU X Y och Z och GPS X Y och Z. Min IMU sitter precis i mitten av hexan och gps:en på stolpen sitter bakom på bom 4. Se bild
                Dags o träffas o flyga snart Tommy.. Köper Lasse en kan ju han oxå få vara med :sarcastic:
                Bifogade filer

Kommentar

• TommyzT
                  • jan 2009
                  • 578

Tack Tokaz.
                  Ser ut som att du skall skriva in noll värde på imu ev lite +värde på Z (höjd från cg/vrid punkt)
                  Sitter gps antennen bakom imu i färdriktning skall du skriva ett - värde på X & + på Z tex:
                  X -9
                  Z 13
                  På sid 14 i manualen finns en text jag struntade i att läsa. En extra stor "Attention" text:
                  You must click [Default] button in first setup parameter,and subsequence firmware upgrade.

Den kändes vettig att följa efter att provat utan att göra så först...
                  (Led lampan skulle jag placerat så den syns inderifrån)
                  Och så skall jag tjata på Lasse en gång till :argue:

Kommentar

• jugg
                    • mar 2008
                    • 494

mitt paket har anlänt... när ska vi leka?

Kommentar

• jompab
                      • jan 2011
                      • 41

Tänka sig äntligen kom paketet :applouse: tog lång tid för att vara ett ems paket nu blir det bygga av

Kommentar

• TommyzT
                        • jan 2009
                        • 578

Ursprungligen postat av jugg
                        mitt paket har anlänt... när ska vi leka?
                        När du vill
                        Och grattis till dig med "jompab"

Kommentar

• Tokaz
                          • mar 2009
                          • 194

Tack Tommy. Då har jag lite bättre koll. Ska fixa lite mer imorron eller på onsdag. Kul att vi börjar bli några med den här nu. Fredde

Kommentar

• Henrik_S
                            • nov 2011
                            • 5

Det stämmer att de enheter som sitter bakom CG i färdriktningen ska ha ett - värde. På höjden är det däremot tvärt om. Om tex din gps sitter 10 cm upp från CG ska Z-värdet vara -10.

Kommentar

• Henrik_S
                              • nov 2011
                              • 5

Jag flyger också med DJI Wookong. Kör med en Droidworx AD8 HL. Det är bra att det börjar bli några användare så vi kan utbyta erfarenheter här.

Kommentar

• TommyzT
                                • jan 2009
                                • 578

Ursprungligen postat av Henrik_S
                                Det stämmer att de enheter som sitter bakom CG i färdriktningen ska ha ett - värde. På höjden är det däremot tvärt om. Om tex din gps sitter 10 cm upp från CG ska Z-värdet vara -10.
                                Så ologiskt så jag såg det inte förrän nu när jag tittade noga... men så rätt. Tack Henrik!.
                                Jag skall pröva att byta gps´s värde på min...
                                Tokaz gör rätt (och inte som mig)
                                Senast redigerad av TommyzT; 2011-11-24, 05:58. Anledning: ja lite förtydligande text..

Kommentar

Arbetssätt...