Byggtråd Dj Wookong multirotor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stiffe
    • jan 2012
    • 991

Viva la france eller ??? :icon_butt:

Kommentar

• jompab
      • jan 2011
      • 41

Hallå där ute ... är det någon som testat att flasha om esc med Rapid esc ? http://wiki.openpilot.org/display/Doc/RapidESCs
      /Jompa

Kommentar

• SteffeB
        • jun 2011
        • 888

Jag kör med flashade rc-timer 30amp fartreglage enligt en tråd på rc-groups. Fungerar utmärkt! Känns skönt att bara slippa kalibrera reglagen, man eleminerar en felkälla direkt. Kanske ska prova med den där mjukvaran också. Spännande! Bra tips!

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

Kommentar

• SteffeB
          • jun 2011
          • 888

Det kanske är den där mjukvaran jag kör? samma resultat iallafall. Mycket snabbare respons än standard.

Det här är ju inte samma sak som att ändra timingen som en del fått för sig. Bra video!

Kommentar

• jompab
            • jan 2011
            • 41

Steffe hur har du gjort kotakten såg det var ngn som satt en klisterklump med alla kablar men kändes inte riktigt tillförlitligt
            skall försöka testa så att det blir lite bätrre med min ram och proppar (Cinestar6 13x65 )

Kommentar

• SteffeB
              • jun 2011
              • 888

Kolla en bit ner i tråden. På 30amp reglaget sitter alla poler på rad! väldigt bekvämt.

Kommentar

• ironchefola
                • jul 2007
                • 43

Blev intresserad av dessa, så kallade RapidESC. Så jag har beställt färdigprogramerade esc´n. Eftersom jag inte är hundra på hur man programerar.
                Undrar om det är stor skillnad å flyga med sådana. Jämfört med vanliga esc ? Syns, märks å känns det ?
                Enligt videon, så är det ju gigantisk skillnad. Så man tycker ju att de borde märkas.
                Hoppas de i alla fall. Så jag vet, om jag fått dom programerade med SimonK´s firmware.

Kommentar

• andv
                  • sep 2010
                  • 89

Har köpt ett par stycken F-20A (http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=15202) som skall funka bra att flasha med SimonK firmware. Återkommer när jag prövat..

Kommentar

• ironchefola
                    • jul 2007
                    • 43

UFO Spaning :-)

Behöver hjälp me min gimbal, som ser ut å slutat funka.
                    Efter en mindre krasch. Så ser de ut som om tilt/pitch på gimbal har slutat funka. Roll funkar fortfarande som den ska men inte pitch. Lutar jag koptern bakåt så reagerar gimbal, men lutar jag den framåt så händer inget. Har provat med andra servon. Men samma resultat. Likaså laddat om firmware.
                    Någon annan som upplevt samma problem, och löst de ?
                    Senast redigerad av administrator; 2012-05-03, 16:37.

Kommentar

• jompab
                      • jan 2011
                      • 41

hello jo jag har oxå upptäckt detta men när jag satt på radion så ha det funkat bra då är det som vanligt
                      mvh jompa

Kommentar

• TommyzT
                        • jan 2009
                        • 578

Nu är något påväg.. Får se om det är resten eller om det saknas delar i paketet som Posten logistik så fint informerar om att "Försendelsen kan bli försenad". Ja faktiskt 158 dagar försenad idag.

Kommentar

• Stiffe
                          • jan 2012
                          • 991

Ursprungligen postat av TommyzT
                          Nu är något påväg.. Får se om det är resten eller om det saknas delar i paketet som Posten logistik så fint informerar om att "Försendelsen kan bli försenad". Ja faktiskt 158 dagar försenad idag.
                          Hoppas du får allt nu :dance3:
                          Kan man få adressen till snubben funderar på att köpa något av honom :sarcastic:NOT
                          Senast redigerad av Stiffe; 2012-05-03, 20:55.

Kommentar

• jompab
                            • jan 2011
                            • 41

Ursprungligen postat av TommyzT
                            Som sagt hoppas att du får i hop allt nu:boxing:

Kommentar

• tvbcom
                              • mar 2012
                              • 79

Jag har en hembyggd hexa, tyckte det alltid lät illa om motorerna (ett högt vinnande ljud) hittade tråden om ny mjukvara till ESC. Tryckte i den nya mjukvaran i mina 30 Amp RCtimer ESC. En helt ny hexa utan det vinnande ljudet. Om dom blev snabbare att reagera är lite svårt att se då Hexan funkade rätt bra innan. Man måste kanske sätta upp dom i en testrigg som videon visar för att se skillnad.
                              Jag kommer uppgradera min andra lite mindre Hexa som har Hobbywings 18Amp då jag är mycket nöjd med resultatet.
                              Jag tillverkade en adapter som man bara skjuter in över kontakterna på ESC, så det gick snabbt att programmera alla 6 ESC.
                              Progmodulen och progprogrammet hade jag sedan tidigare då jag pysslat mycket med att programmera 8 bits MPU.er.
                              I och för sig så använder jag Dji Naza, men det har nog inte med saken att göra.

Kommentar

• tvbcom
                                • mar 2012
                                • 79

Kollade just mina andra ESC (hobbywing 18Amp) och dom har en annan MPU="
                                SiLabs micro controller" som inte går att programmera om för tillfället enligt
                                http://wiki.openpilot.org/display/Doc/RapidESCs
                                Det var ju synd.
                                Något att tänka på om någon ska beställa ESC och vill programmera om dom för bättre funktion med multikopter, titta då i databasen här:http://wiki.openpilot.org/display/Do...sheetbyTomSn0w
                                om dom finns med och funkar att programmera om.

Kommentar

Arbetssätt...