Byggtråd Dj Wookong multirotor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ironchefola
    • jul 2007
    • 43

Lite nya uppdateringar

Halloj på er alla. Ville bara posta lite nya uppdateringar.
    Byggt om min kopter lite. Nya armar, som gjorde de möjligt me snyggare kabeldragning och dom nya esc´na me SimonK´s firmware.
    Å för er som undrar. De ä stor skillnad me nya firmwaren ! Snabbare respons å stabilare kopter. En fröjd att flyga.
    Så om ni inte har SimonK´s firmware. Så kan ja bara rekommendera er att skaffa dom.
    Mitt nästa projekt, blir å försöka få till flygning me hjälp av en joystick. Har kikat lite på den här lösningen.

RC Model & Drone Electronics, STROBON Anti-collision and Navigation LED Lights, FPV Components, DroneThermal Thermal Camera, 36X Zoom Camera, RC Camera Shutters.

Va tror ni ?
    Bifogade filer

Kommentar

• TommyzT
      • jan 2009
      • 578

Går det bra?. Nej det går som vanligt.

Nu har mitt paket legat hos posten i Malmö i 5 dagar. Det är som straff för att jag handlade inom eu och dom inte fick hitta på den vanliga straffskatten.
      Jag mailade nyss posten för just nu går det inte att spåra pkt och jag ville veta varför. Fick detta svar tbx:
      Det gick inte att leverera meddelandet till följande personer eller distributionslistor:

kundesupport@posten.se

Det gick inte att hitta mottagarens e-postadress i mottagarens e-postsystem. Det här meddelandet kommer inte att skickas igen automatiskt. Kontrollera e-postadressen och försök att skicka meddelandet igen manuellt, eller lämna följande text till systemadministratören.
      Då tänkte jag: Ja ja men då är ju allt som vanligt igen då.

@Ironchefola
      Är inte dina nedre proppar väldigt nära marken? Minns att min Y-6 lätt blev en gräsklippare innan jag höjde benen på den.
      Det där med flasha kort skall jag nog läsa mer om när det är dags,,,

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
        • 5250

Prova kundsupport istället, du har skrivit kundesupport...
        //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• TommyzT
          • jan 2009
          • 578

Ursprungligen postat av DrHanke
          Prova kundsupport istället, du har skrivit kundesupport...
          Jo jag vet! Det är postens dystlektiker själv som skrivit exakt så på deras sida. Men det gick lika bra när jag ändrade och skrev kundsupport istället, det var ingen som kunde support!

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
            • 5250

Jo å malmö är ett stort svart hål, alla paket som passerar där har en tendes att spårlöst förvinna ett par veckor för att sedan plötsligt dyka upp...
            //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• TommyzT
              • jan 2009
              • 578

Ja varje gång. Om det svarta hålet sorterat rätt från början så hade jag kanske fått allt redan..
              Datum
              2012-05-08 09:29 Posten Företag Storvreten, Sverige Försändelsen har levererats till ett serviceställe
              2012-05-08 09:10 Norsborg-1, Sverige Försändelsen är överlämnad till lantbrevbäring för leverans
              8 maj kl 08:28 Norsborg-1
              8 maj kl 03:26 Stockholm, Sorterad
              7 maj kl 08:58 Malmö, Sorterad
              3 maj kl 08:40 Malmö, Sorterad, Försändelsen kan bli försenad
              3 maj kl 08:38 UPK Malmö, Posten har tagit emot försändelsen
              Senast redigerad av TommyzT; 2012-05-08, 09:50. Anledning: Norsborg sorterat..

Kommentar

• ironchefola
                • jul 2007
                • 43

Ursprungligen postat av TommyzT

@Ironchefola
                Är inte dina nedre proppar väldigt nära marken? Minns att min Y-6 lätt blev en gräsklippare innan jag höjde benen på den.
                Det där med flasha kort skall jag nog läsa mer om när det är dags,,,
                Tack för att du undrar.
                Har inte upplevt några problem än. Men har ju bara flugit på välklippta områden än så länge :-)
                Sitter å väntar på nya landställ från fpvpilot.com. Som ä högre å ser stabila ut. Alla andra som ja kikat på, ser så veka ut i konstruktionen. Pajar lätt vid en mindre krasch.
                Men nu blir ja osäker om ja kommer å få dom. För de har tagit en väldans lång tid. Å nu så ser jag att deras sida ä borta :-(
                Har ni några bra förslag på landningsställ. Så visa mig gärna. För personligen så vill jag gärna ha upp den lite till.
                Har kikat lite på dessa.

Mvh, Ola !

Kommentar

• TommyzT
                  • jan 2009
                  • 578

Got it!

Jag åkte raka vägen till det lokala postkontoret för att hämta min ram och där sa dom att dom inte visste vart paketet tagit vägen. Jag skällde ut alla jag såg och sa att det skall finnas där senast i morgon.
                  Jag åkte hem och då kom min granne med ett paket och sa att lantbrevbäraren häde frågat om han ville ta emot mitt paket.

Så nu har jag ramen. Den ser riktigt bra ut och jag har börjat pilla lite på den.
                  Fick lite blandade andra coola stuffs igår med. Fpv stuffs från HK och fin servon till gimball samt snask och strapons från Altigator.
                  Klicka på bilden för större version

Namn: bild.jpg
Visningar: 1
Storlek: 221,9 KB
ID: 487315
                  Jag började fundera på layouten för esc´s
                  Och monterade ett pdb :

Namn: layout.jpg
Storlek: 269,3 KB
ID: 487314
                  Det visade sig att jag kan göra flätor.
                  Så jag flätade motorkablarna för att minska strålningsskador:

Namn: flta.jpg
Storlek: 155,1 KB
ID: 487317
                  Här står den och bekantar sig lite med MK-Hexan:

Namn: kompisar.jpg
Storlek: 217,6 KB
ID: 487316
                  Jag har haft olika planer om hur jag skall smutskasta Maximus men livet är för kort för att slösa tid på att vara bitter. Så jag är glad åt att ha fått ramen efter 164 dagar istället.

Kommentar

• jugg
                    • mar 2008
                    • 494

ser jäkligt bra ut...

Kommentar

• jompab
                      • jan 2011
                      • 41

Ser superbra ut snygg satan :icon_pidu:

Kommentar

• TommyzT
                        • jan 2009
                        • 578

esc´s på plats.

Namn: IMG_1805.jpg
Storlek: 346,8 KB
ID: 487327

Kommentar

• ironchefola
                          • jul 2007
                          • 43

Coptern ser grym ut TommyzT. Kommer du å använda gimbal kontrollen på WKM´n, eller separat kontroll ?
                          Har tyvärr inte fått till min å funka igen. Efter mitt lilla missöde.
                          Va ute å provade nya firmwaren idag, å därmed " Home Lock ". Funkade klockrent. Kan nästan användas som fail safen.
                          Ser man dåligt var man har coptern, eller va som ä fram å bak. Slå om till home lock, dra styrspaken bakåt ( back ). Å den kommer tillbaks till startpunkten. Oavsett om nosen pekar framåt, bakåt eller åt sidan.
                          Funkade för mig i alla fall.
                          Har inte provat " fail safe go home and land " än. Frestande ä de. Men känns sådär, går något fel. Så ä de många tusenlappar som försvinner :-)
                          Ä det någon av er som vågat prova än, å hur gick de ?

Kommentar

• TommyzT
                            • jan 2009
                            • 578

Tack! Ja den ser faktiskt riktigt bra ut men jag vill inte göra reklam åt Maximus..
                            Jag börjar med att koppla gimballen till wkm´n så får jag se hur det blir.
                            Och jag har bara läst om de där i nya fw. Precis de funktioner som jag saknade innan så det är ju kul att det verkar funka.
                            Tokaz och Jugg har provat fail safe. Här en film från i höstas när Tokaz prövade första gången:

Igår byggde jag ingenting för Karin hade lovat att jag fick hjälpa till med att slå ner staketstolpar i ösregn.

Kommentar

• jugg
                              • mar 2008
                              • 494

va snäll hon är din sambo...

Kommentar

• TommyzT
                                • jan 2009
                                • 578

Så!
                                [ATTACH=CONFIG]29113[/ATTACH]

Kommentar