Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Nu har jag flugit för första gången med Jeti DC-16 och RMK2. Fungerar bra och sändaren är fantastisk Jag måste bara få rätt på telemetrin nu!
Under provflygningen använde jag GoPro med WiFi och iPhone appen. Appen (WiFi) är kass för våra behov, annat än till att slå på, starta/stoppa inspelning när koptern är på marken. När man kommer upp i luften, bara ett tiotal meter, så har man ingen kontakt längre, inte jag i alla fall. Ska testa med en annan telefon.
--
S
Senast redigerad av administrator; 2012-10-16, 21:31.
Iphone är ungefär så bra.
tror inte någon annan är så mycket bättre iofs , men ryktet säger att det finns telefoner med något längre räckvidd men det handlar om några meter.
Ser inga som helst möjligheter att använda det till annat än markbruk.
Iphone är ungefär så bra.
tror inte någon annan är så mycket bättre iofs , men ryktet säger att det finns telefoner med något längre räckvidd men det handlar om några meter.
Ser inga som helst möjligheter att använda det till annat än markbruk.
Du har helt rätt men jag har betydligt bättre radio, både GSM, BT och WiFi i t ex Samsung Galaxy Note II. Hittar inte GoPro appen på Play så jag kan inte testa. Dyker väl upp snart gissar jag.
Men som sagt, tveksamt om det duger till något mer
Ja en breakad iphone, en hackad kabel som kopplas mellan iphone och Xbee.
Kolla denna tråd: http://www.mikrokopter.us/the-genera...m-your-iphone/
Finns breakoutkort att köpa om man inte vill mecka i en vanlig laddkabel, ser lite klumpigare ut men betydligt enklare installera.
Kommentar