Kritik önskas på DIY X8 bygge

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eAk
    • apr 2014
    • 1023

du kan köpa keramiska lager för flera tusen och stoppa i din motor om du vill..
    Om man kollar i loggen på min apm ström mätare så ser siffrorna verkliga ut.
    inte kollat loggen sedan jag byhggde om från y6 till vanlig 6a
    men som y6 låg jag på 16A genomsnittlig förbrukniing och nu behöver maskinen 41% istället för 46% för att hovra då jag gått ifrån coaxial designen som ger endel förlust. 15% läste jag någon sammanfatta någon nasa rapport. vetitusan hur väl det stämmer nu när jag lagt på extra vikt för att gå till rak 6a från coaxial 6a o ch ligger 5% bättre till i energi förbrukning.

Kommentar

• Halcon
      • jun 2006
      • 512

Jo jag vet priset på keramiska, men det hade nog inte fått folk att köpa fler T-motors....
      För några år sedan var jag mycket på tyska forum och då var den generella regeln 78% på Y6 jmf med en vanlig hexa.
      Som bäst kom jag upp till 91,5% på en av mina sista Y6:or men utvecklingen går ju framåt.

Hade varit intressant att få en direkt jämförelse med en SS 4108 och motsvarande T-motor, vilken det nu är.
      Och då menar jag IRL och inte läsa av några tabeller eller ecalc utan jämföra prestanda, hållbarhet, vibrationer etc.

Kommentar

• eAk
        • apr 2014
        • 1023

Ett sådant jämnförande test hade jag gladligen läst.

Ursprungligen postat av Halcon
        Jo jag vet priset på keramiska, men det hade nog inte fått folk att köpa fler T-motors....
        För några år sedan var jag mycket på tyska forum och då var den generella regeln 78% på Y6 jmf med en vanlig hexa.
        Som bäst kom jag upp till 91,5% på en av mina sista Y6:or men utvecklingen går ju framåt.

Hade varit intressant att få en direkt jämförelse med en SS 4108 och motsvarande T-motor, vilken det nu är.
        Och då menar jag IRL och inte läsa av några tabeller eller ecalc utan jämföra prestanda, hållbarhet, vibrationer etc.

Kommentar

• Madtech
          • maj 2014
          • 11

Varför inte göra ett på forumet? Om någon gör en instruktion för hur man testat den eller de motorer man har, samt en mall för en matris att fylla i så kan alla bidra till att göra en ovanligt bra och opartisk test. Man kan inte behöva mer avancerade instrument än en multimeter, amperetång och en köksvåg. Eller tänker jag fel?

Kommentar

Arbetssätt...