Gaui 500XT Quad bygge hjälp

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • remsan
    • jul 2012
    • 595

Ursprungligen postat av Lundberg
    Absolut, F1 och F2 är kopplade till gimbalen. Vad jag menar är att det som du styr som X3 på din sändare troligtvis kommer att vara gimbalens pitch, dvs för att själv kunna tilta kameran. Detta eftersom du inte har någon kontroll över F1 och F2 från din sändare, utan dessa två utgångar styrs helt och enbart av MCn själv. Se bifogad bild från Dji assistant så tror jag du förstår vad jag menar.
    På min (DJI Naza) är det X1 man styr. X3 är för VU.

Kommentar

• Foto
      • feb 2013
      • 15

Just, jag har ett vred för pitchen, det stämmer.

Monterade ändtyckena för GPS-pinnen med dubbelhäftande och satte krympslang mellan pinnen och ändstyckena. Sitter hårt men går att justera om man vrider ordentligt. Verkar funka som tänkt.

Propellerriktning har jag dubbelkollat på alla möjliga sätt och även riktningarna på staplarna (plus kalibreringen på utslagen) så det borde funka som det ska.... (Famous last words)
      har inga illusioner om att flyga nåt annat än Atti läget. Skall ju ha den för fotografering/filmning så Manuella läget kommer nog inte få mycket motion.

kommer nog börja med take-off/landing övningar ett bra tag först innan jag börjar labba alltför mycket med busflygning.

Kommentar

• Lundberg
        • feb 2013
        • 4

Ursprungligen postat av remsan
        På min (DJI Naza) är det X1 man styr. X3 är för VU.
        Okej, kan vara så att det skiljer mellan WKM och Naza då.

Kommentar

• remsan
          • jul 2012
          • 595

Glöm ej att posta en bild med konstruktionen Det är alltid kul att se andras farkoster.

Ursprungligen postat av Foto
          Just, jag har ett vred för pitchen, det stämmer.

Monterade ändtyckena för GPS-pinnen med dubbelhäftande och satte krympslang mellan pinnen och ändstyckena. Sitter hårt men går att justera om man vrider ordentligt. Verkar funka som tänkt.

Propellerriktning har jag dubbelkollat på alla möjliga sätt och även riktningarna på staplarna (plus kalibreringen på utslagen) så det borde funka som det ska.... (Famous last words)
          har inga illusioner om att flyga nåt annat än Atti läget. Skall ju ha den för fotografering/filmning så Manuella läget kommer nog inte få mycket motion.

kommer nog börja med take-off/landing övningar ett bra tag först innan jag börjar labba alltför mycket med busflygning.

Kommentar

• Foto
            • feb 2013
            • 15

Äntligen flugit lite, har ju varit storm konstant sen ja köpte... :/
            Första maj skedde det, allt gick som förväntat. Svarade på kontroller som den skall och allt sånt. GPS läget låste inte position men jag antar att det berodde på kallstarten av GPS-modulen, brukar ta låååång tid första gången.
            blev lite byigt och flera kastvindar gjorde att jag satte ner den lite hårt en gång men inget farligt.
            Får köra mer så kontrollerna kommer mer naturligt också.

Kommentar

• Decrypt
              • maj 2013
              • 4

Hej

Underbar tråd för oss som nyss köpt 500Xt.

Jag blev själv ägare till ett kit i april och har haft lite strul med GPS så det blev service av Naza och GPS uppgraderingen.

Min fråga är när ni kopplat in ESC till Naza har ni (som använder Gaui 18A ESC) kopplat bort den röda sladden?

Jag är helt grön på detta så kan vara en självklar fråga.

Mvh

Thomas

Håller till i Partille

Kommentar

• SteffeB
                • jun 2011
                • 888

Den röda sladden behöver du inte koppla ur. Det kan vara så på andra styrsystem, men inte på Naza.

Kommentar

• Decrypt
                  • maj 2013
                  • 4

Tackar..

Detta var en av de förslag som fanns till varför GPS inte fungerade och blev varm.

Kommentar

Arbetssätt...