Ack-alternativ till DJI F450?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simonarvestrand
    • jan 2012
    • 3850

är det 3cell så är det inga som helst problem med 2x2200. men sen beror det på hur du flyger maskinen.
    en lätt 450 tycker jag är betydligt roligare än en lite tyngre. har för mig att en 3300 3cell väger ungefär som en 4cell 2200 som är den vikt som jag gillar den som bäst i , men då är det busflyg ingen söndagsåkning

Kommentar

• Ålänning
      • maj 2007
      • 6808

Lade ju på en GoPro och allt väger ca 1,2 kg. Märkte vid hovring så är det på gränsen till att det är stabilt. När jag throttlar upp lite så blir allt mycket stabilare. DJI F450 alltså, med DJI 2212 920 samt DJI 10x4.5-proppar. Borde jag hänga på mer vikt eller byta propellrar och / eller byta från 3S till 4S?

Jag är inte ute efter att hänga i luften med denna, utan att flyga aktivt (följa bilar) och detta med FPV och GoPro. Tänkte nästan om man skulle haka på en BL-gimbal, men tror det får bli på nästa quad, tex TBS eller QAV. Vill alltså ha en lätt "busig" smidig quad, inte ett tungt åbäke som kan flyga för länge.
      www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• wrep
        • nov 2010
        • 58

jag kör med 2x2200 3s på min tbs discovery med 1200kV tigermotorer och 9x4,7 proppar det funkar kalas och ger ca 10 minuter flygtid

Kommentar

• Zallisen
          • jun 2013
          • 361

Hehe min kör visst med MS2216 1100KV så 20A ESCs är lite för små för dem, får uppgradera fartreglagen sen så man kan testa att ge full gas. om jag nu fattar det rätt, vet inte riktigt hur elektroniken fungerar, står att de motorerna kan köra 23A / 253W.

Kommentar

• Ålänning
            • maj 2007
            • 6808

4 st gensace 2200 3s 30c samt 4st gensace 2200 4s 30c beställda! Dom blir bra till quadarna och till annat. =) Hoppas jag blir nöjd, är trött på alla mina andra ackar... och så gäller det att få det där @£$#%¤ paketet från GetFPV att komma hitåt istället för att fara från Florida till Australien med T-motorerna mina!!! Dammit!

Kommentar

• slaffe
              • sep 2012
              • 183

Själv körde jag Zippy Compact 3S 5000mAh på min F450 (Din nuvarande? ) Med GoPro och FPV kamera+vtx och hade en flygtid på 12min med gopro och 15-16min utan gopro om jag minns rätt. Dji stock motorer och graupners 10x5

Kommentar

• Ålänning
                • maj 2007
                • 6808

Ursprungligen postat av slaffe
                Själv körde jag Zippy Compact 3S 5000mAh på min F450 (Din nuvarande? ) Med GoPro och FPV kamera+vtx och hade en flygtid på 12min med gopro och 15-16min utan gopro om jag minns rätt. Dji stock motorer och graupners 10x5
                Ah, va det dig jag köpte den av. =) Har vart sån köphysteri senaste månaderna så man vet inte vad som är på gång. Haha! Den flyger fint iaf. =) Men vobblar en hel del pga mina inställningar eller va det är. Låga varv vid hovring... Ska testa dubbla 2200 både 3S och 4S och se. Men täntke klara mig med en i taget i början... Hade du acken mellan de svarta "ram"-skivorna? Eller ovan eller under? Har du nån bild hur du hade? Tycker acken hamnar oresonligt långt bak i ingenstans när GoPron hänger under Bat-wing-stativet. Knepig balansering.

Kommentar

• Ålänning
                  • maj 2007
                  • 6808

Åter till en undran jag ställde tidigare...

Min quad har:
                  - 4 st DJI 30A-ESCs
                  - 4 st DJI-motorer (drar 15-25A? och som mest 30A enligt specs) dvs ESCarna räcker till.
                  - 3S 2200 30C-ack

30C x 2200 = max strömuttag väl? Alltså 66A.
                  4 st motorer kan dra som mest 30A, dvs 120A (långt över 66A).
                  Men troligtvis bara typ 15A? Alltså 60A.

En ack med mer mAh men med samma C-tal, klarar den acken mer ström?

Kommentar

Arbetssätt...