haha den var bra
Nya leksaker :)
Kollaps
X
-
-
-
Trimmar gain inställningar för fullt
börjar komma till rätta med dom. Håller även på att lära mig YS-X4 styrsystemet.
Kommentar
-
Om man får 97min med rctimer grejer: http://diydrones.com/profiles/blogs/...dcopter-flight
Vad tror du att denna kommer att ge? 2,5h?Kommentar
-
Kommentar
-
Vet inte vart vi kommer att hamna i flygtid men hoppas på länge. Timmar gainen nu men börjar komma i mål så snart vet vi
Anledningen till att ha motorerna på undersidan är att motorerna skall få jobba i renare luft vilket skall förbättra prestandan någon procent eller så.Kommentar
-
kul att du gör testet med motorer på undersidan, vi satt och diskuterade detta häromdagen , borde ju trycka mer effektivt men samtidigt så skulle det kanske kunna bli turbulens och mindre luft som trycks ner i proppen .
har egentligen aning om det funkar bättre eller sämre men intressant är det
Kommentar
-
två stycken 3s3p 8000 mAh för tillfället. Har två stycken 4s4p 12000 mAh också som skall testas med 135 kv motorer.Kommentar
-
-
Hoppas du har stora ackar i radion?
Personligen är jag nog mer fullt fokuserad i 10 minuter än dra ut på det i 2 timmar. Jag får sådana ideer om fpv flygning med quad som håller sig i luften i en timme, man hinner fara runt halva skåne innan acken når 50%, nej fy, bort dumma tank. Sanningen är den att jag i vintras gjorde beräk ingar på en sådan quad, men pris och nytta bromsare mig. Så fort jag går in på en kolfibersida så kommer tanken där igen, kanske nästa byggprojekt.Hur långt har du kommit?Kommentar

Kommentar