Köpa min första riktiga quad.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • streber76
    • aug 2014
    • 234

Jag säger ingen av dom - Runnern är en ömtålig leksak som ser ut som racequad den har även en har kass styrdator. Dys320 har veka armar och de skyddar inte motorerna även om elektroniken är bättre och huvudplåtarna sticker ut i bak utan pelare - mycket märklig kontruktion och svag.

http://www.banggood.com/EMAX-Nightha...-p-984342.html verkar vara ett bättre val - den har starkare chassi o är modulbaserad och har enkelt FPV gear redan på. Tvivlar lite på det stora kretskortet dock med datorn och esc inbyggda på - går något sönder får man byta hela men det är väl så om man inte vill löda.

Det där med att de är ready to fly ska man inte ta bokstavligt - det är pill med radios o styrdatorerna hur du än vrider o vänder på det tyvärr så även om du slipper löda så har du X antal timmar på bänken innan du krashar första gången

Kolla in filmer om dom på youtube o trådar på rcgroups.

Kommentar

• Schlibib
      • nov 2015
      • 12

Ursprungligen postat av streber76
      Jag säger ingen av dom - Runnern är en ömtålig leksak som ser ut som racequad den har även en har kass styrdator. Dys320 har veka armar och de skyddar inte motorerna även om elektroniken är bättre och huvudplåtarna sticker ut i bak utan pelare - mycket märklig kontruktion och svag.

http://www.banggood.com/EMAX-Nightha...-p-984342.html verkar vara ett bättre val - den har starkare chassi o är modulbaserad och har enkelt FPV gear redan på. Tvivlar lite på det stora kretskortet dock med datorn och esc inbyggda på - går något sönder får man byta hela men det är väl så om man inte vill löda.

Det där med att de är ready to fly ska man inte ta bokstavligt - det är pill med radios o styrdatorerna hur du än vrider o vänder på det tyvärr så även om du slipper löda så har du X antal timmar på bänken innan du krashar första gången

Kolla in filmer om dom på youtube o trådar på rcgroups.
      Okej, då ska jag nog hålla mig borta från dessa. Den du länkade verkar ju bra, men som du säger att man måste byta ut ALLT om något på pdbn går sönder.

Håller absolut med, några timmars pill blir det nog. Men tycker ändå det är skönt att utgå från något "komplett" till att börja med.

Kommentar

• Redrobjem
        • nov 2014
        • 327

Tips om du köper från långdistans ta med extra av allt som behövs fler av. ett par extra armar, en extra ESC, en extra motor. För om nått av dessa skulle paja så är väntan på en ny outhärdlig. Eller försäkra dig om att det finns likadana att få tag på här.

Kommentar

• Schlibib
          • nov 2015
          • 12

Ursprungligen postat av Redrobjem
          Tips om du köper från långdistans ta med extra av allt som behövs fler av. ett par extra armar, en extra ESC, en extra motor. För om nått av dessa skulle paja så är väntan på en ny outhärdlig. Eller försäkra dig om att det finns likadana att få tag på här.
          Bra tips! Jag tror faktiskt det blir en Emax nighthawk som streber76 länkade, den har mycket spareparts så passar på att beställa lite sånt i samband också

Kommentar

• _Kim_
            • nov 2015
            • 18

Tjena!

Efter att ha flugit runt med en liten Quad från Clasohlson i några dagar nu så har jag blivit sugen på något lite bättre.
            Fastnade lite för den som streber76 rekommenderade http://www.banggood.com/EMAX-Nightha...-p-984342.html

Jag skulle dock behöva lite hjälp med att hitta någon lämplig och inte allt för dyr sändare och mottagare, några tips ? Och en duglig laddare lär jag ju också behöva!

//Kim

Kommentar

• GuruX
              • okt 2014
              • 21

Jag köpte min första quad för någon månad sedan. Det blev en Eachine 250 FPV för mig. Finns att köpa i lite olika paket, här med inkluderad skärm. Jag köpte bara quadden och köpte en diversityskärm till den.
              http://www.banggood.com/Eachine-Race...-p-996355.html

Kommentar

Arbetssätt...