Mitt första bygge

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jostihel
    • mar 2016
    • 34

Här är vad jag hittade som verkade lovande vad gäller BT-trackers:

TrackR Bravo Silver - teknikmagasinet 289:-

Luxsure Smart Tag Nut 2 - amazon $15.99(21.99)

Tile - thetileapp.com $25
    Smart investerade slantar den dagen man flyger vilse med sitt bygge.
    Tack för tipset Killenheladagen!

Kommentar

• Killenheladagen
      • sep 2015
      • 1394

Ursprungligen postat av Jostihel
      Här är vad jag hittade som verkade lovande vad gäller BT-trackers:

TrackR Bravo Silver - teknikmagasinet 289:-

Luxsure Smart Tag Nut 2 - amazon $15.99(21.99)

Tile - thetileapp.com $25
      Smart investerade slantar den dagen man flyger vilse med sitt bygge.
      Tack för tipset Killenheladagen!
      Cool, jag tappade ju bort en quad för 2mån sen på rfk fyris, därav efterforskningarNa, det enda som återstår är att se om dessa blåtänder (2.4ghz) på nåt sätt stör radiolänken vilket jag inte tror men vill vara säker, flyger ej över högt gräs igen förrän en sådan lösning är på ramen nu

Mvh Gustaf

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Kommentar

• Killenheladagen
        • sep 2015
        • 1394

Ursprungligen postat av Jostihel
        Expo på throttle var min tanke för att 'dumma' ner spaken lite och få mindre känslighet.
        För en nybörjare som mig så tycker jag att gasen reagerar väldigt explosivt medan de andra spak-reglagen går ganska trögt och liksom reagerar nästan lite för dåligt.
        jag trodde att det var den vägen man gick för att 'balansera' ut lägena på spakarna utifrån sitt eget tycke, men jag ska testa att sätta RC-rate.

Givetvis ska jag skaffa fpv - det var ju hela den grejen jag föll för förutom bygget och sökande efter delar.
        Jag tänker först bli riktigt bra på LoS-flygning innan jag skaffar fpv bara så man inte står rådlös den dagen då videolänken bryts eller något havererar.

Den där blåtandsbrickan lät ju perfekt.
        Måste kolla in en sådan jag också. Perfekt att ha den dag man ordnar skallgångskedja efter sin kraschade quad.
        Aha OK, se till att du ej flyger LOS i autolevel, då får du 0 positiv transfer till FPVandet, i min värld är det ca 20ggr lättare att flyga en multirotor (el plan faktiskt) FPV, du får ju spakkänsla och vana m LOS men sätt på FPV såfort du bara kan, vad behöver du för utrustning?
        Notera att en bra installerad 200mw 5.8ghz VTX ger god räckvidd, tror J0nT säljer 2st 600mw vtxer just nu, kolla m honom, han är bra att göra affärer med, minst sagt..
        Ett quanumvisir är minst lika bra som ett par tidiga goggles!!

Gasresponsen är det nästan bättre tt du vänjer dig vid, det är ju den som gäller och vid FPV kommer du vRa glad över en rapp trottel!
        Lycka till! Mvh Gustaf

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Kommentar

Arbetssätt...