Mitt första quadbygge

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7943

Postnord är tydligen sura på nån överenskommelse som Kina har avseende låga internationella fraktkostnader - så har det sagts mig i alla fall. Vilket mycket väl kan stämma men synd att vi kunder skall bli drabbade.
    Roger

Kommentar

• JonasH
      • nov 2016
      • 472

Nu är den äntligen klar!
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1087.jpg
Visningar: 1
Storlek: 194,6 KB
ID: 508839Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1089.jpg
Storlek: 176,5 KB
ID: 508840Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1088.jpg
Storlek: 158,8 KB
ID: 508841Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1090.jpg
Storlek: 102,1 KB
ID: 508842

Jag orkade inte vänta på min Betaflight FC och hittade en här i Gbg (Tack Zoran om du läser detta!) som ville sälja en all-in-one FC. Den har PDB, OSD, BEC Current sensor och VTX Den var enkel att löda och passa in i quaden.

Namn: fc.jpg
Storlek: 76,6 KB
ID: 508843

Det enda som saknas nu är några brickor då propellrarna var lite tunna.

Redan sjukt nervös inför premiärturen...

Tänkte premiärflyga med några 3S 2200mA ackar jag jag har till flygplanen men får beställa några 4S 1300mA på måndag.

Är förresten antennplaceringarna till mottagaren OK? Något annat som jag kanske har missat eller kan förbättra?

Kommentar

• JonasH
        • nov 2016
        • 472

Så idag blev det av. Med skakiga ben lyfte den upp i vädret. Och den flög fantastiskt bra! Det kändes lättare att flyga den än mina små quadar. Flög både angle mode och acro Mina 3S 2200mA ackar fungerade mer än bra så här i början och jag kommer att flyga med dem ett tag tills jag blir lite varmare kläderna.

Det blev några krascher men den höll för alla Inte ens en trasig propeller.

Kommentar

• morrow
          • apr 2017
          • 31

Skoj. Såg bra ut, gissar att det är lite läskigt att ta steget upp och köra med lite större grejer. Bra att grejorna verkar vara stryktåliga. Blir att öva mycket simulator och mini quadcopter innan jag vågar mig på den större varianten. (som inte har kommit iväg från Kina än). Flög du Fvp eller vanligt?
          Vilka 4S batterier blir det sedan och från vart?

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

Kommentar

• JonasH
            • nov 2016
            • 472

Ursprungligen postat av morrow
            Skoj. Såg bra ut, gissar att det är lite läskigt att ta steget upp och köra med lite större grejer. Bra att grejorna verkar vara stryktåliga. Blir att öva mycket simulator och mini quadcopter innan jag vågar mig på den större varianten. (som inte har kommit iväg från Kina än). Flög du Fvp eller vanligt?

Jag slog faktiskt till på 4st sådana här igår: https://www.elefun.se/p/prod.aspx?v=31695 Jag tror att de blir perfekta för mig ett tag nu i nybörjarstadiet.

Dessa blir det nog lite senare: http://www.mbs-rcmodels.se/lipo/tatt...0mah-75c-150c/

Kommentar

• morrow
              • apr 2017
              • 31

Dom första var ju svårslagna om man tittar på pris, jag tar ett par av dom. Tackar för tipset.

Kommentar

• SniffSwe
                • maj 2016
                • 513

Snyggt!

Men du tappar radio-signalen väldigt lätt. Är det som det såg ut, mest när du kör mot dig? I så fall är det nog för att ramen skymmer mottagar-antennen.

Kommentar

• JonasH
                  • nov 2016
                  • 472

Ursprungligen postat av SniffSwe
                  Snyggt!

Men du tappar radio-signalen väldigt lätt. Är det som det såg ut, mest när du kör mot dig? I så fall är det nog för att ramen skymmer mottagar-antennen.
                  Ja, nåt fel tror jag det är. Tyvärr har jag inte rssi-varning: Jag får fundera på vad som kan vara fel och placera om antennerna.

Kommentar

• JonasH
                    • nov 2016
                    • 472

Är inte helt nöjd med mottagningen från vtx:en heller. Ska testa att flyga med högre effekt och även med en ny antenn. Den gamla har fått sina smällar redan

Kommentar

• JonasH
                      • nov 2016
                      • 472

Ursprungligen postat av SniffSwe
                      Snyggt!

Nu har jag flyttat fram antennerna och jag monterade mottagaren precis under överdelen av ramen så att antennerna kunde komma högre upp. Hoppas att det hjälper. Nya tester imorgon

Namn: IMG_1157.jpg
Storlek: 102,2 KB
ID: 508865

Kommentar

• Knut9jr
                        • aug 2017
                        • 12

Ursprungligen postat av morrow

Tja.
                        Vad kör du med för simulator?
                        Mvh Rickard

Skickat från min LON-L29 via Tapatalk

Kommentar

Arbetssätt...