HK KK2.0 Multi- Rotor Control Board

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ulken
    • aug 2012
    • 95

Fick min KK2 för ett par dagar sedan och har nu kalibrerat allt. Saknar propellrar så jag får vänta lite med att testa den. Hittade lite värden för PI och autoleveling som ska funka på tricoptern som beskrivs på rcexplorer.se. Min tricopter är ungefär av samma typ, så jag tror jag ska utgå från de inställningarna och se vad som händer . En sak som inte står i manualen är vad man ska ha buzzern till? Kan man få den att pipa vid låg batterispänning, eller är det bara feedback för knapptryckningar? Har ännu inte kopplat in den, då jag som sagt inte förstår syftet med den riktigt...

Kommentar

• Mr J
      • maj 2006
      • 4130

Den tutar även när du armerar kortet, och varnar när gasen är på tomgång för att du inte ska glömma att desarmera kortet.
      Den tutar även efter en halvtimmes inaktivitet, för att hjälpa dig om du har flugit bort kärran och har svårt att hitta den.

Kommentar

• rfnoise
        • sep 2010
        • 329

Ursprungligen postat av ulken
        Fick min KK2 för ett par dagar sedan och har nu kalibrerat allt. Saknar propellrar så jag får vänta lite med att testa den. Hittade lite värden för PI och autoleveling som ska funka på tricoptern som beskrivs på rcexplorer.se. Min tricopter är ungefär av samma typ, så jag tror jag ska utgå från de inställningarna och se vad som händer . En sak som inte står i manualen är vad man ska ha buzzern till? Kan man få den att pipa vid låg batterispänning, eller är det bara feedback för knapptryckningar? Har ännu inte kopplat in den, då jag som sagt inte förstår syftet med den riktigt...
        Ställ allt default och ladda tricopter layouten och kolla att motorerna snurrar rätt. Du kan låta vänstra motorn gå åt andra hållet om du vill att tailen ska vara rak vid hovring.

Buzzern är bra på att varna för låg volt och att pipa som fasen hela tiden(!). Koppla en + kabel till kortet på ytan vid högra hörnet så att den kan känna batteriets spänning. Du ställer volt varning under misc settings.

Glöm inte att kalibrera ändlägen på fartreglagen, det kan du ju lämpligt göra nu utan proppar. På med radio, full gas och medans du håller knapp 1 och 4 intryckt på KK2 stoppar du i batteriet. Vid PIP PIP från reglagen så drar du av helt på gasen och PIIP hörs. Klar.

/Calle

Kommentar

• ulken
          • aug 2012
          • 95

Ursprungligen postat av rfnoise
          Glöm inte att kalibrera ändlägen på fartreglagen, det kan du ju lämpligt göra nu utan proppar.
          Det har jag redan fixat . Såg att du tidigare skrev att du flashat fartreglagen, hur gör man det - och framförallt varför? Själv har jag programmerat om dem så att de står på NiMh-batteri och soft cut-off, enligt några rekommendationer jag läste på något forum.

Kommentar

• rfnoise
            • sep 2010
            • 329

Med en flashning så sätter man alla parametrar för multikopter men framför allt så höjer man uppdateringshastigheten på ESCen. Den kan ändra varvtal mycket fortare och mer anpassat till multikopter där styrkortet kräver att minsta vibration ökar och minskar varvet. Jag märkte så stor skillnad så jag kommer alltid att uppdatera mina fartreglage nu. Den är väldig snäll och stabil, har inga konstiga ljud eller något och den hovrar handsoff utan self level.

Läs mer här: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1513678

/Calle

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
              • 989

Jag tog genvägen o köpte färdigflashade, gjorde stor skillnad på enkel kvadd med gauikort:
              http://rctimer.com/index.php?gOo=goo...0&productname=
              ----------------------------------
              Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• rfnoise
                • sep 2010
                • 329

Vaffasen till det priset finns det ju ingen anledning att ens skära upp plasten och koppla på min Atmega sockel. Tack för tipset!

/Calle

Sent from mobile

Kommentar

• ulken
                  • aug 2012
                  • 95

Ursprungligen postat av numnutchris
                  Jag tog genvägen o köpte färdigflashade, gjorde stor skillnad på enkel kvadd med gauikort:
                  http://rctimer.com/index.php?gOo=goo...0&productname=
                  Vet du om de är kompatibla med Turnigys Plush-programmerare? De ser nästan ut som mina Plush 18, fast å andra sidan ser väl nästan alla fartreglage likadana ut.

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
                    • 989

Ursprungligen postat av ulken
                    Vet du om de är kompatibla med Turnigys Plush-programmerare? De ser nästan ut som mina Plush 18, fast å andra sidan ser väl nästan alla fartreglage likadana ut.
                    Flashade escar ska du inte behöva programmera, de är ju redan programmerade sas Bara trottelinställningen, full gas, pip pip, noll gas; se rcgroupstråden om hans FW. Gjorde iaf ingen annan programmering än trottelkalibreringen.
                    ----------------------------------
                    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

Arbetssätt...