Windows 10? NEJ TACK!
Kollaps
X
-
Efter att under decenier arbetat främst med "mainframe"-unix och klassad som anti-MS av självaste MS, Windows10 är trots MS "övervakning" den bästa utgåvan någonsin. Har sina idiotier, som fortsatt en urusel TCP/IP-stack och en del andra underligheter, men idag faktiskt bekvämare och bättre än Linux, BSD m.fl för vanligt folk. Finns t.o.m. en Compiz-liknande skärmbytare (Dexpot) till Windows. Med MINGW bash och gnu tools på några, kör jag även mina shellscripts på windows. Har 10:an på alla windowsburkar, bl.a. en jobbig liten Win7 netbook, som inte blev sig själv förrän jag uppdaterade.
Som KristofferR och Uncon säger, varför stanna på något sämre, som inte längre får säkuppdateringar? Ja, det tar nästan en dag att uppdatera, men 10:an gör det snyggt, mina (två win7 och två win8) fungerade som de skulle efter uppdateringen. Och fortsatt gratis i 1-2 mån. Bara en åsikt ....Kommentar
-
Lite på skoj men ändå
Tänk er att någon knackar på dörren och säger "Hej, jag såg däcken på din bil! Det finns ett mycket säkrare och bättre däck nu, så vi tänkte ta din bil imorgon och byta till sådana istället, helt gratis! Är det okej imorgon eller vill du boka om tiden till nästa vecka?"
För mig blir det som en reaktion att försöka avstyra det hela och jag tror att när det gäller Win10 så är det många som känner likadant som mig. Nästa gång jag byter dator(byter bil) eller installerar om den jag har(byter däck) så väljer jag det som passar mig bäst just då. Innan den dagen kommer och så länge det jag har funkar så vill jag inte ha några påtryckningar eller förbokade tider. Har annat att göra lixom
Kommentar
-
Jag kör GWX Panel Control på min dator och det har hållit W10 borta. Finns att ladda ner gratis.Kommentar
-
Det bästa du kan göra är att byta till ett helt annat operativssystem och få alla du känner att göra samma sak, är tyvärr nog det enda som får dom att ändra sig. Företag lever på sina användare och deras användardata, så som surfrutiner å dyl.Kommentar
-
Ett skäl att inte uppgradera en gammal dator till ett nytt operativsystem kan vara problem med drivrutiner. Jag har en liten Asus 1225B som kör Windows 8. När den datorn uppdaterades till Win 10 fick jag och många andra (antagligen alla) problem med att tangentbordets drivrutin tappade bort vissa tangenter. Ingen lösning finns att få vare sig från Asus eller Microsoft så enda utvägen var att "nedgradera" tillbaka till Windows 8.Kommentar
-
Det finns många "storebröder" så att undvika att bli övervakad är nog nära nog omöjligt - så länge man är ute på Internet.
Uppdaterade f ö en "Kina-surfplatta" till W10 idag och det var rätt stökigt innan bl a touch-skärmen fungerade. Men nu tror jag det mesta fungerar och det verkar helt OK.
RogerKommentar
-
Håller med Roger och ärligt talat så intresserar det mig inte att någon lagrar det som jag är intresserad av..Har W10 i fem st appirater hemma o det enda som inte är hundra tycker jag är Edge som på vissa sidor larvar sig ibland men i det stora hela så är jag skitnöjd!// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Just ASUS har problem med vissa PC tillverkade 2012, vilket är ett jätteproblem då Pyttemjuk är väldigt aggressiv ochEtt skäl att inte uppgradera en gammal dator till ett nytt operativsystem kan vara problem med drivrutiner. Jag har en liten Asus 1225B som kör Windows 8. När den datorn uppdaterades till Win 10 fick jag och många andra (antagligen alla) problem med att tangentbordets drivrutin tappade bort vissa tangenter. Ingen lösning finns att få vare sig från Asus eller Microsoft så enda utvägen var att "nedgradera" tillbaka till Windows 8.
ändrar i deras Windows Update lite nu och då så att man får W10 installerat vare sig man vill eller ej..Kommentar
-
Precis samma sak upplever jag, dock håller jag min jobbdator med W7 ett tag till.Kommentar
-
Jag har testat pluginet Ghostery till Chrome ett tag...
Dessa 3 script stoppas på rcflyg.se
Facebook connect
Vill du ge Facebook dina surfvanor? använd då denna funktionen att logga in med Facebook på andra siter än just Facebook
Google Analytics
Googles egna verktyg för att spåra besökare hur de navigerar på din sajt och presentera trevlig grafik om dem
OpenX
Ett annonsföretag - visar annonser på sidan - allt sådant spåras och länkas ihop med andra siter.
Trollhatten på:
Dessa företag är amerikanska - gissa själv vilken/vilka myndigheter som då har tillgång till informationen.
Eftersom företagen finns utanför Sverige så får även FRA scanna den trafiken, och då ta del av den trots att servern till RCflyg är placerad i Sverige
Helt OT - på aftonbladet ser det ut så här:
Bonus:
Försök använda Facebook när du inaktiverat JavaScript i webbläsaren
Kommentar
-
Detta är vad jag hittade, det går tydligen att återgå till det system som man hade efter en uppgradering! Ex.min simulator funkar inte i win 10!
När får jag den kostnadsfria uppgraderingen?
Varför måste jag aktivera Windows innan jag uppgraderar?
Hur frigör jag utrymme för uppgraderingen?
Varför måste jag avinstallera vissa av mina appar under uppgraderingen?
Kan jag använda Windows Media Center efter uppgraderingen?
Kan jag byta språk när jag uppgraderar?
Kan jag gå tillbaka till mitt gamla operativsystem?
Ja, när du har uppgraderat till Windows 10 kan du återgå till en tidigare version av Windows på ett par olika sätt:
Om det var mindre än en månad sedan du uppgraderade till Windows 10 kan du gå tillbaka till din tidigare version av Windows från Inställningar > Uppdateringar och säkerhet > Återställning.
Du kan återställa enheten till fabriksinställningarna, om datortillverkaren har tillhandahållit det alternativet.
Om alternativen för att återgå och återställa fabriksinställningarna inte är tillgängliga kan du installera en tidigare version av Windows med installationsmedia och en produktnyckel.
Mer information om olika krav och annat finns i avsnittet om att återgå till en tidigare version av Windows i Återställningsalternativ i Windows 10.Medlemskap: RCflyg
Flyg: Rcfactory EPP. Sbach 55 cc, Pitts Pyton 50 cc, CAP 232 30 cc bensinmodeller, HK 450, HK 500 helikoptrar. Har även en gammal Bäver!
Radio: Futaba FF9 Super, Futaba T 12 Z.Kommentar

Kommentar