Om man absolut tvunget vill ha ett gammalt operativsystem så varför inte ha en billig burk till,släng i XP Eller Sjuan och kör de gamla programmen på den..Eller spara bilder m.m som man vill ha kvar o kör in det i den befintliga..Ska dock ärligt säga att det har faktiskt i mina dataokunniga ögon blivit bättre för mig som användare,XP var bra men sjuan kunde jag helt ha klarat mig utan..Men det är jag det...:girl_cray3:
Windows 10? NEJ TACK!
Kollaps
X
-
Alltså, det är säkert troligt att W10 är det bästa MS-operativsystemet idag, i alla fall i mångas ögon.
Lika säkert som att en Mercedes "flerahundra" är både bättre och säkrare än en gammal Volvo 240.
Men om jag nu vill fortsätta köra med min gamla Volvo då? Bara för att jag trivs så förbenat bra med den??
MÅSTE jag då byta till en ny Merca, där jag inte hittar hälften av alla finesser och knappar?
Det är liksom DET som är knutpunkten. Tänk om nån myndighet skulle få för sig att ge böter till alla som inte kör Mercedes!
Microsoft TVINGAR ju på detta sätt alla användare att byta till W10. Och det tvånget är jag emot.
Det finns ju förresten ett annat förbund som tvingar anslutna klubbar har sina medlemmar anslutna till ´det stora förbundet´. Ja, §37 alltså. DET tvånget är jag också emot.
Man kanske i ren protest skulle gå över till Linux eller nåt sånt????????Retroholic!Kommentar
-
Linux är ett mycket bättre alternativ, jag kör själv Linux på flera datorer hemma.
Anledningen till att inte köra win XP är att MS inte levererar uppdateringar längre. Det betyder att alla sårbarheter som hackare hittar kommer förbli öppna och din dator blir inom kort en medlem i ett BOT-nätverk för tex DDOS attacker eller liknande utan att du vet om det.Kommentar
-
..tja,om jag inte får tag på reservdelar längre och den fixar inte trafiken så behåller man den som nån slags veterangrunka..Går det med..Men för dagligt bruk så skaffar jag mig nog nåt som funkar i den miljö den ska vistats i kanske?
Jag gillar Fiat 600 vi har men inte fan påstår jag att den är trevligare än en modern bil...// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
Kommentar