Vad tycker ni om Chromecast?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

Jag har provat väldigt många olika lösningar för att på ett enkelt sätt få bild på min "TV". Allt från små android stickor till mer hard core kretskort baserat på telefonprylar till MHL och chromecast.

Chromecast funkar, men det är en billig lösning med låg bildkvalitet. Jag är helt enkelt inte nöjd med resultatet även om den funkar som sådan.

Något jag använder dagligen är chromebox. Det är en mycket trevlig pryl som är skottsäker och ger mig full HD på min "TV". Sen återstår problemet att det är svårt att få tag i full HD över nätet om vi pratar TV-kanaler. Men produkten funkar och det jag tittar på blir riktigt bra.

Ser fram emot nya chromecast som skall stödja 4k.

SVT skriver kul om upplösningen

"Ytterligare en anledning till att SVT har valt 720p/50 är att vi ser att 1080p/50 ligger inom räckhåll som det optimala produktionsformatet. Därför är det viktigt att redan nu gå över till ett progressivt utsändningsformat. Det blir väldigt konstigt att producera i 1080p/50 men sedan sända i 1080i/25."

Är det inte lite roligt, Det blir väldigt konstigt att producera i 1080p/50 men sedan sända i 1080i/25 - så vi kör i 720p istället.

Kommentar

Arbetssätt...