Lyft blicken och titta mot horisonten......

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

:wave: Den satt bra!
    O vi får nog stå ut med ett tag till att det finns de klubbar som" pinkar revir" för o markera hur duktiga de är...Precis som McRegor skriver så finns det ett starkt samband mellan dessa klubbar o SMFF:s inre krets..
    Men det ska nog fixa sig till slut! Jag har ju redan fått reda på var jag inte är välkommen nästa år men som sagt,om de vill komma till mig o flyga så får de gärna göra det..Pelle,ta med dig något flygbart o lite vackert väder så lovar jag kaffe MED Bulle den här gången! Du är välkommen! PDT_Armataz_02_43
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Poteta
      • jun 2006
      • 603

Ja jädrar, det är så det tåras i ögonen...
      Hör av dig nästa gång du vill flyga, två mil norr om Göterborg ligger Kungälv, där får du gästflyga oavsett förbundstillhörighet.

Kommentar

• wesse
        • maj 2007
        • 5864

he he hos oss får du oxå flyga hur mycket du vill men nackdelen är väl att jag står bredvid dig o pratar oavbrutet :lol:

Kommentar

• pgrts

• jun 2006
          • 2015

Jag har också tyckt att det är jättebra med två förbund - och var under 2007 medlem i båda.

MEN jag kan inte förstå hur man kan börja jämföra de då de har helt skilda målsättningar.

Vi som inte enbart flyger RC utan även håller på med annat modellflyg behöver faktisk ett förbund med både tävling och en massa grenar även om de inte är lika stora som RC.

Jag tycker att allt är bra med RCFF förutom att man börjar jämföra med SMFF som man ju säger att man inte konkurrerar med.

Kommentar

• Ripa
            • maj 2006
            • 698

Ursprungligen postat av Magnus68
            Hej
            Håller med om att det som wulfman skriver är det bästa som skrivits på länge

/Magnus
            Välkommen till forumet Magnus, nu är vi två från Degeberga, 100% upp, det kallar jag tillväxt.

I övrigt kan jag bara hålla med, klockrent skrivet, precis som Poteta tårkar jag en tår.

Mvh
            Mats
            Ripa Mfk Välkommen till Ripa MFK, din modellflygklubb på nätet. Läs våra inspirerande artiklar, se våra senaste flygningar och upplev gemenskapen. Vi ses på fältet flera gånger om året! Säsongen […]
            Tro inte på allt du hör,
            det finns alltid tre sidor på varje historia,
            din, deras, och den sanna

Kommentar

• kenneth67
              • jun 2007
              • 2545

Ursprungligen postat av McRegor
              Ursprungligen postat av kenneth67
              .. men det verkar som de flesta klubbar har blivit "hårdare" med medlemskap mm ... synd att man skall nekas pga "fel" förbund bara
              Hej,
              Tror inte att man blivit hårdare generellt bara beroende på vilket centralt Förbund man är ansluten i - annat än i ett fåtal Klubbar som har stark anknytning till SMFF-styrelsen.
              Dock vill vi som Klubb givetvis ha dig som medlem om du flyger på vår anläggning - det är som alla vet inte gratis att driva ett fält med stugor, gräsklippare m m så flyger man regelbundet på ett Klubbfält får man räkna med att Klubben har motkravet på medlemskap. Förr fanns mycket mera bidrag att få och man kanske inte heller behövde betala arrenden m m så då kunde man nog vara frikostigare. Men det gäller som sagt vid regelbundet nyttjande av fältet - är du t ex medlem i en annan Klubb och kommer och hälsar på emellanåt så finns inga sådana krav - inte hos oss i vart fall. Det är bara kul att träffa andra flygare.
              Hälsningar
              Roger
              menade inte på nått sätt att man inte skall vara medlem idag ! det var mer att det akmg som jag minns från när jag var nybörjare som en öppen trevlig klubb verkar ha gjort ett riktigt lappkast ..till det sämre av vad man kan läsa här på forumet ...men man kan väl tro att dom gammla goa gubbarna som fanns då är borta idag med .. så nytt blod styr väl idag ... å så är det väl i många klubbar ! som genomgått förändringar genom åren ! som gäst flygare vid enstaka tillfällen så borde man ju inte slå med piskan på den som besöker !???huvudsaken är väl att man är försäkrad !??

Kommentar

• Ripa
                • maj 2006
                • 698

Ursprungligen postat av pgrts
                Jag har också tyckt att det är jättebra med två förbund - och var under 2007 medlem i båda.

MEN jag kan inte förstå hur man kan börja jämföra de då de har helt skilda målsättningar.

Vi som inte enbart flyger RC utan även håller på med annat modellflyg behöver faktisk ett förbund med både tävling och en massa grenar även om de inte är lika stora som RC.

Jag tycker att allt är bra med RCFF förutom att man börjar jämföra med SMFF som man ju säger att man inte konkurrerar med.
                Hej Patrik!

Med den ungdomsverksamhet som ni har i Nymölla skall ni självklart vara med i SMFF för att få ut era LOK-pengar.
                Du var ju med i Ronneby och lärde dig de rätta kontaktvägarna.

Likaså måste ni vara med för att klubbens tävlande skall få vara med att på de av SMFF sanktionerade handlunstävlingarna.

Patrik luta dig tillbaka och läs Wulfmans inlägg en gång till, vi pratar om gemensam utveckling, jag tycker det är klockrent skrivet.

Mvh
                Mats
                Ripa Mfk Välkommen till Ripa MFK, din modellflygklubb på nätet. Läs våra inspirerande artiklar, se våra senaste flygningar och upplev gemenskapen. Vi ses på fältet flera gånger om året! Säsongen […]
                Tro inte på allt du hör,
                det finns alltid tre sidor på varje historia,
                din, deras, och den sanna

Kommentar

• Magnus68
                  • dec 2007
                  • 17

Hej Mats och alla ni andra

Jo jag tänkte ta tag i saken... , med medlemskap i RCFF alltså.

Om jag inte missminner mig så berättade du för ca 1 år att RCFF skulle va ett komplement till SMFF för de som inte var intresserade av tävlingsflygning, det har försvunnit lite i debatten om försäkringar och annat.
                  Jag tycker det är bra om det kommer upp igen för det måste ju vara det som är den stora saken.
                  /Magnus

Kommentar

• lassebetong
                    • mar 2007
                    • 1255

Jag är mer av en läsare än skrivare i detta forumet, tycker det är lite svårt att formulera sig i mellanåt.

Men Wulfman du har fått till det klockrent.
                    Det är synd att du inte var med för ett år sedan och styrde upp diskutionerna som pågick.
                    Så mycket tid och energi som emellanåt lagts på rent "dravel", hade kunnats änganst åt helt andra saker som driver modellflygandet frammåt.

Jag sitter ofta och läser alla byggtrådar och övriga frågor som poppar upp och slås då av hjälpsamheten som finns där och den passion som alla byggare drivs av.
                    Försöker själv så gott jag kan ta del av alla tipps och råd så man inte går villse i byggbeskrivningar och motorval.

Varför hittar man sällan sådana innlägg i dessa trådar bara hårda ord.
                    Hoppas på bättre gemenskap och sammarbete.

/Lasse

Kommentar

Arbetssätt...