godmorgon !

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kenneth67
    • jun 2007
    • 2545

godmorgon !

jaha då har man vart vaken nåra timmar på söndags morgonen .. å väntar på att resten av er ska vakna ... liiite tråkigt å sitta här aldeles själv ... inga sällsamma filmer från wesse ... som förgyller morgonen det enda "trevliga" var morgon kaffet ha en underbar söndag .....
    hälsar kenneth
  • DontHitMe
    • aug 2007
    • 247

Morrn!

Kommentar

• gimbo
      • jul 2007
      • 710

Mmmmorrn!
      Jag har iof inte gått och lagt mig än. :P

Kommentar

• hakank
        • maj 2006
        • 1775

God morgon, god morgon! Håller med om att det är ensamt på morgontimmarna. Speciellt om man öppnar locket till datorn vid sextiden på morgonen. Men jag såg att Wesse skulle dra upp sitt nya plan idag så det blir förhoppningsvis video på eftermiddagen. Här blåser det tyvärr småspik. Fast det regnar inte! Man kanske kan addera 20 minuter soltid till Januari efter denna dag. Snart dags för sonens innebandymatch borta i Kungsängen..
        /Håkan
        "Allting beror på allting"

Kommentar

• Jakob
          • maj 2006
          • 1840

God morgon till en ny dag på forumet! Jag ska slipa och måla ett par vingar till min Super Reaper idag. Sen ska ett nytt styrsystem från Gaspar monteras i min Simjet turbin. I Malmö är det rätt så fint väder. 7-8 grader ute. Man kanske skulle åka ut till klubben och flyga lite också om man hinner.
          Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

Kommentar

• Thomas
            • jun 2006
            • 7682

Hmm...
            F*N vad ni e morronpigga!
            Kaffet kallar, sen ska ett bilskrälle få en ny krängningshämmarmellanlänk...(puh!)
            Retroholic!

Kommentar

• EPG
              • jul 2006
              • 325

Själv har jag vatt sjuk ett par dar så den här morgonen har väl vatt snäppet godare än de 3 tidigare men fortfarande långt ifrån så god som den borde va.

Kommentar

• LAB
                • dec 2007
                • 634

God eftermidag jag och lasse betong åkte ut till fältet kl 11 och tog några rundor och lite kaffe,det var lite blåsigt och kallt,men skönt att komma igång med lite flygning ändå.
                Lasse

Kommentar

• Nexus
                  • maj 2006
                  • 744

Hej Kenneth..

Jo,kenneth det var du redan som pratade med mig i e-mail typen på morgon hehe

Du är pigg människa på morgon va ? ... hehe

under natten har jag spelade sen lagt mig på Morgon

hehe

MVH Steve

8) 8)
                  Excell 60 2 St
                  Heim 10 CC skala Hughes 500 E
                  Concept SR
                  Modeltech Cap 21 2 st
                  Wonder 2 St
                  skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
                  Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
                  Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Kommentar

• kenneth67
                    • jun 2007
                    • 2545

såå då var dagen till ända mörkret har åter segrat .....en del har flygit .. så även jag .. provade lyckan med min mini cox me109 .. hmm blåste lite typ 5-6 meter men flyga skulle jag.. --
                    å se det gick de med me lillplanet .. i övrigt har jag endast helgat vilodagen .... lev väl ---

Kommentar

• Daniel L
                      • nov 2006
                      • 1250

här i västerås har det nästan varit vindstilla hela dagen

jag började dagen med att premier flyga en innomhus kärra utomhus :badgrin:
                      det gick sådär så jag och min kompis hämtade var sin segel kärra.
                      jag hade en 2 metare och min kompis hade en liten 1m depron kärra.

Flygandet funkade mycket bra så vi flög hela dagen

Sedan blev det mörkt :( så vi var tvugna att gå in.

Blev inget mer flygande då jag fick trösta mig med att beställa lite delar och servon till min 3,5m segelplan

Så allt i allt har denna dagen varit mycket bra, det ända som fattades var SNÖ. Kanske ska nämna att anledningen till att jag vill ha snö är att ängen utanför är för gropig för att starta med min calmato sport. Så jag satte skidor på den och nu sitter jag bara och väntar och väntar på snö.
                      glöm inte bilder och filmer:thumbup:

MVH
                      Daniel L

Kommentar

• hakank
                        • maj 2006
                        • 1775

En ny tidig lördagsmorgon med hela dagen framför sig. Väntar på att bli serverad frukost på sängen. Ingen innebandymatch med sonen idag. Bara en shoppingrunda på Willys och en sväng med snabeldraken sen så skall jag nog kunna fortsätta på byggprojekten! Nån flygning lär det ju knappast bli i dag om man nu inte håller på med hangflyg.

God morgon!

/Håkan

Kommentar

• kenneth67
                          • jun 2007
                          • 2545

gimiddag då här blås det så ini****E att man inte behöver nå hang bara å släppa kärran på balkongen väntar på att mor ska komma ... blir nog inte mycket annat att göra idag än å vänta på att den bedrövliga granen på tomten blåser ner ! jejjemen jag har byns största trägårds gran ! 20 meter hög å 7 meter vid i botten ! den som vill han får komma å hämta GRATIS!!

Kommentar

• hakank
                            • maj 2006
                            • 1775

Eftersom det är lördagsmorgon så kommer det en liten morgonrapport från sthlmsområdet för er som är morgonpigga. Har bara ett måste idag och det är skjuts till hundutställning. Dottern skall valla runt farfars hund. I vanliga fall brukar det bli innebandymatchskjutsning/åskådare med sonen.
                            Halvtio bär det iväg.

Hade det inte varit -9 (minus 9) ute så hade jag suktat efter att få komma till fältet med ett gäng plan. -9 har nog inte hänt denna vinter så det är nog faktiskt rekord. Värmepumpen (luft-luft) går väldigt tungt. Hjälper till med lite vanliga värmefläktar.

Med lite tur så värms det upp, ute alltså :-) , lagom till efter skjutsningen så man kan ta en sväng och ev. testa de nya Li-Ion A123 accarna. Har tröttnat på Lipo som pajjar titt som oftas. Skall nog skapa en tråd om det. Väldigt hett i US och nu även i Tyskland vad jag förstår. (tråd pågår iofs i andra forumet men ändå..)

Kollade väderutsikter för i morrn då jag hade tänkt att en gammal kompis som aldrig har tid för flygning skulle komma och hälsa på. Ser tyvärr blåsigt ut men kan lugna ner sig till sen eftermiddag.

Går smått och längtar efter Kungsängen flygmarknadsdag. Lite sen i år tycker jag, 6 april. Mycket bättre än nån hobbymässa och i stort sätt bara flyg. Och gratis inträde är det också men det blir kankse dyrt ändå, beroende på vad man handlar på sig :-) I år i större lokal på allmän begäran. Får inte missas, iaf av det som bor i närheten. Årets event!

Nu tror jag det är dags för att sätta på kaffe, rostat och ett par ägg.

Ha det!

/Håkan

Kommentar

• Sigun
                              • aug 2007
                              • 3942

Kan rapportera de samma här i småland -9 grader, blå himmel och solsken. Helt vindstilla ute , får väl släpa fram vinteroverallen och ge sig ut

/Martin

Kommentar

Arbetssätt...