godmorgon !

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nexus
    • maj 2006
    • 744

Ja här är det -2,5 och vi har Snö här härlig tidigare var det -4,5 minus kallt
    Även här är Fint Vädret skönt

MVH Steve

Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Kommentar

• wesse
      • maj 2007
      • 5864

här är det skitkallt o ingen semla,japalenon är slut,suck vissa dagar är ju bara helt underbara hurra vad skönt det är o växa...yehhh

att vara crazy är enkelt men att vara klok är besvärligt....

Kommentar

• Hans
        • jul 2006
        • 215

Ursprungligen postat av wesse
        här är det skitkallt o ingen semla,japalenon är slut,suck vissa dagar är ju bara helt underbara hurra vad skönt det är o växa...yehhh

att vara crazy är enkelt men att vara klok är besvärligt....
        Va kul, då blir det många och långa filmer i kväll då eller??????

Kommentar

• hakank
          • maj 2006
          • 1775

Söndag och dags att väcka upp godmorgontråden. Det vart en del flygning igår trots lite envis vind. Allt helt i allafall. Nu i den tidiga morgonen så är det till skillnad emot igår gråväder. Ser blött ut på marken. Svårt å sova inatt var det också då min son hade övernattande kompisar hemma. De somnade nog inte förrens vid tretden i natt.

Idag skall jag på inomhusaktivitet i Kungsängen. Bytarmarknaden!!! Har väntat på det sedan nyår. Får se vad jag släpar med mig hem. Antar att det blir en dyr söndag PDT_Armataz_02_28

Ha det!

/Håkan
          "Allting beror på allting"

Kommentar

• Thomas
            • jun 2006
            • 7682

Good Morning, everyhopa!
            Igår hade jag tänkt att premiära en Super Chipmunk http://www.cmpairplane.com/scale/Chi...20%20Size.html med en 120 2T under kåpan.
            Motorn är ganska ny och lite "rå" i gången fortfarande, så det blev en del justerande innan den gick någorlunda.
            Gräset var som en blöt ryamatta som sög till sej precis allt, så det blev ett par groundloopar innan jag gav upp... Premiären får vänta tills gräset är nyklippt. Det blir nog fler tillfällen nu när VÅREN har kommit till Skåne!
            Retroholic!

Kommentar

• Ompa
              • aug 2006
              • 2961

I går em skulle jag provflyga min nya SE-5a från Great Planes. Knallade ut till ängen på baksidan och ställde kärran på cyckelbanan. Medans jag gjorde i ordning radion blåste kärran i väg ca 3m och landade i det höga gräset. Stängde av radion igen och sköt in antennen, knallade sedan hem igen. Ingen premiär där heller. Men modellen klarade sig från sin hangar flygning utan skador
              Inte verkade det blåsa så mcket, men byarna var kraftiga.
              Tog en grogg och gick sedan på lokal i stället.
              Modellflyg
              En Stört-skön hobby
              :crazy_pilot:
              //Tomas//

Kommentar

• LAB
                • dec 2007
                • 634

Måste visa min kawa som jag premiärflög med igår,samtidigt med Westins Extra(jag var först annars hade han aldrig vågat :badgrin: :badgrin: )Den flög kanon bara man inte använder för mycke flaps för DÅ HÖLL DET PÅ ATT GÅ ÅT HELVETE!Men jag rede ut situationen så HAN ÄR HEL.Nu kan jag köra skiten ur alla Mussar o :badgrin: Spittar

Kommentar

• hakank
                  • maj 2006
                  • 1775

Det var en jäkla snygg Kawa!

Kungsängen avklarad. Jag kom undan med 60:- :lol:
                  Ett par hjul till min Katana. Det var inte lika mycket i år som förra året. Sneglade länge på en glasfiberpylonare för 1500 bagare. Det blev inget av ngn anledning jag inte vet. Kanske bott ihop med frugan för länge. Hon är från Småland..

Har hunnit med ett flygpass också. Jädrans hoppig luft. SAtte ner ryggskottet alldeles för hårt i en luftgrop så torpedväggen lossnade..Håller på att limma. Skall bli sol och 3 sek/m i morrn kväll!

/Håkan

Kommentar

• hakank
                    • maj 2006
                    • 1775

Söndag morgon igen. Klockan är prick sju och jag öppnade locket till datorn för en halvtimme sedan.

Tyvärr regnar det men hoppas på att smhi har rätt i prognosen och att det lättar upp senare under eftermiddagen. Tänkte prova mitt nya ryggskott idag. Gjorde ett försök tidigare men vid radiokoll så ryckte det i servon redan vid ett fåtal meter. Tror att det är fel på mottagaren. (corona dual conv) Skall stoppa i en ny och testa.

Har förresten beställt en Spectrum DX6i. Trodde den skulle ha kommit hem till veckan men icke. De har en drive ang. mottagare. Beställer man extra mottagare, en el två så får man en motsvarande på köpet. Passade på att slå till. Har tröttnat på ryckningar i servon.

Fångade in en stackars mus (stor skogsmus har jag katalogiserat den till) som har fört liv i köksregionen sedan i julas. Eftersom jag inte ville ta livet av den så har jag jagat runt efter en icke dödande fälla. Fanns på "Granngården" De hade i övrigt mycket fällor där. En del undrar jag om man verkligen får använda. Bensax till exempel? Släppte ut den vid flygfältet. Det är en bit bort och en kanal i mellan så jag tänkte den skulle få svårt att ta sig tillbaka.

Nu är det dags för frukost, ha en bra dag!

/Håkan

Kommentar

• hakank
                      • maj 2006
                      • 1775

Godmorgon alla pigga, en ny söndagmorgon i strålande sol!

Satt och försökte bli kompis med min nya Spektrum DX6i igår samt stoppa i en mottgare i ett plan för att testa i luften idag. kom tyvärr inte ända fram. Kvar är att trimma in roder. Var och flög till solnedgången igår så det blev inte så mycket gjort på kvälsskvisten. Var lite extra trött då jag skiftade till sommarsulorna på bilen under dagen. Passade på när det blåste. Kopplade i HD boxen för första gången och det gjorde ju sitt till för att hålla sig undan radiostyrningar. Det blir ju riktigt fin bild, och ljud! med detta spektakel trots billig HDTV (Under 5kkr) . Går att köra högsta upplösningen. Massa nya kanaer fick man på köpet.

Tänkte flyga en sväng på förmiddagen. Sedan hem och slutföra 2.4ghz projektet samtidigt som jag laddar batterier. Och man får ju inte missa Red Bull Air Race idag klockan 15:05 ! Efter det blir det eftermiddagsflygning, säker mycket inspirerad av racet

/Håkan

Kommentar

• Thomas
                        • jun 2006
                        • 7682

Premiärade en "CMP Super Chipmunk" igår!

Den dyker lite i svängarna, vilket kan tyda på att den är lite framtung. Annars flög den som en guuud med en kinesisk TS 120 2T "kvalitétsmotor" i nosen! Idag har jag lastat in 50 gram bly i häcken, så det blir ett nytt försök med ny intrimning. Strålande sol och 3-4 sekundmeter... vad kan man mer begära?
                        Retroholic!

Kommentar

• gimbo
                          • jul 2007
                          • 710

GoMorrn på er...!
                          Då var det dags att gå upp. Batterierna både i skallen och till modellen är laddade. Det som saknas nu är en kopp kaffe i magen.

Solen skiner och här ska flygas

Ha en trevlig dag!

Kommentar

• coelogyne
                            • sep 2007
                            • 31

Ursprungligen postat av Thomas
                            Premiärade en "CMP Super Chipmunk" igår!

Den dyker lite i svängarna, vilket kan tyda på att den är lite framtung. Annars flög den som en guuud med en kinesisk TS 120 2T "kvalitétsmotor" i nosen! Idag har jag lastat in 50 gram bly i häcken, så det blir ett nytt försök med ny intrimning. Strålande sol och 3-4 sekundmeter... vad kan man mer begära?
                            Absolut ingenting! 8)
                            Hoppas få se den i luften en dag, superläcker!!

Kommentar

Arbetssätt...