Familjeparkering

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jocke H
    • jul 2006
    • 41

Familjeparkering

Varför måste så många som inte har barn parkera på familjeparkeringarna vid tex ICA Maxi, är dom lata? Vill man inte riskera dörruppslag i bilens sida så kan man parkera lite längre bort.
    Dom finns där för att vi med barn i bilen behöver lite mera svängrum när dom små liven ska ur och sedan i sina barnstolar, eller har jag missuppfattat skylten med en barnvagn på.

Likaså dom som "bara" ska in en snabbis och parkerar på handikapparkering, dom är nog handikappade i huvudet.

/jocke
  • DrHanke

• maj 2006
    • 5250

Eaxkt man parkerar i familjerutorna bara för att slippa dörruppslag från familjer som är arga för att andra parkerat i familjerutan
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• ChristerL
      • maj 2006
      • 1228

Å varför måste alla j-vlar parkera framför dörren på bensinmackarna? När det finns en riktig parkering 20 meter bort......
      /Christer Landberg

Fw190D9
      Fw190F2
      Hawker Tempest Mk. V
      S29C Tunnan

Kommentar

• Brauer
        • jun 2006
        • 316

Eller folk som parkerar 10 cm från din förardörr, under tiden som du är inne och handlar. 8)

Kommentar

• gimbo
          • jul 2007
          • 710

Jag har hund... Räknas det som familj?

Kommentar

• Sigun
            • aug 2007
            • 3942

bara om du skiter i att plocka upp hundskiten som alla andra.

Kommentar

• Holm
              • mar 2007
              • 20

En undring som jag alltid haft, vad gäller bensinpåfyllare.
              Hur tänker man, när man tankar i kortautomaten , för att sedan låta bilen stå kvar medan man köper (och äter) ett antal korvar, samt även passar på att handla en del matvaror.

Allt detta medan bilen fortfarande står ivägen vi pumpen !!!!

Skönt att få ge utlopp för denna frustruation !/ SH

Kommentar

• Jocke H
                • jul 2006
                • 41

Glömde skriva en sak, för ca: 3 veckor sedan vid ICA Maxi i Botkyrka, första gången jag såg lapplisor där, vad underbart när dom som "bara" ska in en snabbis fick en lapp på rutan när dom parkerat på handikapprutorna.

Kul med ett ämne där folk får skriva av sig lite på vad som retar en.

Kommentar

• jensj
                  • maj 2006
                  • 81

Ursprungligen postat av Holm
                  En undring som jag alltid haft, vad gäller bensinpåfyllare.
                  Hur tänker man, när man tankar i kortautomaten , för att sedan låta bilen stå kvar medan man köper (och äter) ett antal korvar, samt även passar på att handla en del matvaror.

Allt detta medan bilen fortfarande står ivägen vi pumpen !!!!

Skönt att få ge utlopp för denna frustruation !/ SH
                  Bästa jag gjort var att börja tanka på automatstation, billigt - främst för att man inte handlar den där korven och tidningen som man egentligen inte skulle ha...

Kommentar

Arbetssätt...