Ja ha nu har man blivit uppsagd :(:(:(:(:(
Lågkonjukturen
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ja nu på Torsdag den 11 Dec. är min sista dag på jobbet.. Sedan blir det väl mest flyga när jag inte har grabben eller sitter på AF och traggar :sarcastic:
Ja i grund och botten är det väl lite massmedia som bär ansvaret... dom traggar och drar domedagsvalsen och hux flux vågar ingen öppna plånboken å sen går det som det går..
Nä nu ska jag sova som fan o upp i morgon och pula med mina små flygfän
Senast redigerad av Palleman; 2008-12-06, 23:09.Mvh PallemanKommentar
-
05-05-09 så är jag arbetslös!!!!
Och som hon sa personalchefen :
Räkna inte med något vick över sommaren!
18 års kneg åt företaget räckte inte....
Jag som kostade 6 månaders utbildning inför ombyggnaden -08-09 på företaget som jag jobbar åt sedan -90.......:icon_butt:
Det där med massmedia håller jag inte med om riktigt...
Vi går ner från 275000 per år till 75000.
ryckterna säger att vi har beställning på15000 första 6 månaderna nästa år.....
Har varit lite förutseende,
köper på mig material till mina kända byggen redan nu när jag vet att det finns marginal! Sedan till sommaren så får vi se vad som händer.
Har motorer för åtminstone flygetyg från 200gr till 1200gr ggr 4!!!
Den som lever får se........:crazy_pilot:
Till er andra.. en STOR KRAM!!!!
Det behöver vi...........................Senast redigerad av Zkeeter; 2008-12-07, 00:37.Kommentar
-
Det är ungefär som att man kan lika gärna slösa pengar när man har....
Det ända jag märkt av det är att dollarpriset har ju skenat så priset på allt blir mycket dyrare.Kommentar
-
Jag hänger också löst på mitt jobb då vi verkar bli av med ett stort kontrakt.
Kommer bli mycket folk som får gå.... Håller med föregående att man borde köpa på sig några projekt nu så det inte blir så 'dyrt' när man kanske går på A-kassa och söker nästa jobb.
En jäklig grej är att jag har leasingbil genom jobbet och valde en stor VW Touran just för att få plats med större modellflyg.
I händelse av uppsägning ska den bilen ska lämnas tillbaka. Vete 17 hur man då ska frakta 2m bensinaren?!?
Mörka tider nu. Svårt att förutse vad som ska hända, men man hoppas ju in i det sista få behålla jobbet, eller hitta ett nytt så snabbt som möjligt!
Man lär bli knäpp(are) av att gå hemma hela dagarna....Man kanske börjar spela in filmer på sig själv där man gosar och pratar med sina flygplan, anyone??
Senast redigerad av T5; 2008-12-07, 09:21.Kommentar
-
Tjena T5 jag har en vanlig V70 och det bör min 2 meters modell gå in i...Jag hänger också löst på mitt jobb då vi verkar bli av med ett stort kontrakt.
Kommer bli mycket folk som får gå.... Håller med föregående att man borde köpa på sig några projekt nu så det inte blir så 'dyrt' när man kanske går på A-kassa och söker nästa jobb.
En jäklig grej är att jag har leasingbil genom jobbet och valde en stor VW Touran just för att få plats med större modellflyg.
I händelse av uppsägning ska den bilen ska lämnas tillbaka. Vete 17 hur man då ska frakta 2m bensinaren?!?
Mörka tider nu. Svårt att förutse vad som ska hända, men man hoppas ju in i det sista få behålla jobbet, eller hitta ett nytt så snabbt som möjligt!
Man lär bli knäpp(are) av att gå hemma hela dagarna....Man kanske börjar spela in filmer på sig själv där man gosar och pratar med sina flygplan, anyone??
jag går hem den siste december:( och så har jag en mindre enskild firma och det är inte smidigt att ha det när man ska gå på A-kassan.......:banghead:Kommentar
-
Tjena T5 jag har en vanlig V70 och det bör min 2 meters modell gå in i...
jag går hem den siste december och så har jag en mindre enskild firma och det är inte smidigt att ha det när man ska gå på A-kassan....
V70 är säkert rymlig nog, men man måste ha en också... Jag får nog köpa en 'gammbil' då jag går från jobbet så man tar sig till fältet.
Jag förstår att det blir knivigt att få nån ersättning om du har en firma, jag vet inte hur det fuunkar eller hur stor business man ska ha för att vara utesluten från nån form av arbetslöshetsåtgärd eller ersättning?
Mitt 'problem' är att jag har bott här i Finland sen sommaren 2002 och jobbat, det blir svårare för mig att hitta ett nytt jobb här då jag inte talar språket så bra, samtidigt måste jag vara kvar här för att få några pengar från A-kassan överhuvudtaget. Flyttar jag hem till Sverige får jag 0.- eftersom jag är inne i det Finska systemet och det är hård konkurrens på arbetsmarknaden i båda länderna.
Nåväl, det löser sig. Jag blir kvar till Mars 31. Sen blir man nog arbetslös.Senast redigerad av T5; 2008-12-07, 09:51.Kommentar
-
MDS, har det skett några regelförändringar dom senaste åren angående enskild firma?
Gick själv arbetslös i nästan 10 år, har en enskild firma.
Jag kunde absolut utnyttja möjligheten att ha enskild firma med att ta på mig uppdrag så länge jag inte lade ner mer tid per år i firman än vad jag gjorde innan jag blev arbetslös.
Vad man tog ut i lön/timpenning det brydde sig varken A-kassan eller myndigheterna sig i, förutom skattemyndigheten då.
Och hur skall man kunna hålla koll på hur mycket tid det läggs ner i firman från myndigheternas sida.
Det viktigaste var att firman var registrerad minst 6 månader före man blev arbetslös.
/LasseKommentar
-
nu vet jag inte hur stor en 2 meters maskin är .. den stärsta jag har är capen 188 cm spännvidd .. med hel vinge .. den går med ett nöd rop in i min v70 v70 är faktiskt midre än 740 invändigt ! ..
nåväl -.. räntorna går ner var dag i dessa kris tider så kanske blir inte detta fullt så kännbart för oss vanliga som man först trodde .. visst blir man av med jobb å så så kan det ju bli tufft ändå .. men när bo räntorna nu börjar krypa ner mot 3 % så torde det bli lite lättare att klara sig utan att behöva gå från hus och hem ! ...men dessvärre så verkar det som om vi snart får se både saab och volvo som ett historiskt minne ....
man borde kanske sätta denna maud olofsson på bandet på volvo eller saab med den lön dom har å sen ge henne sparken sen får vi se om hon är av samma uppfattning som nu .... lätt för "dom" att slå i från sig som sitter med månads löner som vida överstiger den kompetens och det arbete dom utför ! politiker förakt är snart inte bare ett uttryck jag tror det kommer bli en livs stil ..........Kommentar
Kommentar