Andra hobbys

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kenneth67
    • jun 2007
    • 2545

haha bara för att det går behöver man inte köra fullt jämt !! per ! ....
    mitt senaste bil ljud bygge var enkom för punch i basen dvs tryck ... vid en ick vetenskaplig mätning spelades drygt 160 db

Kommentar

• Per P
      • jun 2007
      • 1286

Jag spelade inte fullt. Men det var för mycket även med basen på minus i eq:n o normal volym... plus att det vart i stort sett omöjligt o lasta något. Fick bara in en matkasse i skuffen o då fick jag ställa in den genom att först fälla baksätet =)
      Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• Nyroth
        • maj 2006
        • 721

Ursprungligen postat av Per P
        Jag spelade inte fullt. Men det var för mycket även med basen på minus i eq:n o normal volym... plus att det vart i stort sett omöjligt o lasta något. Fick bara in en matkasse i skuffen o då fick jag ställa in den genom att först fälla baksätet =)

Per, du som är så liten kan väl inte vara så stor i maten........stor som tomtens säck då eller

Mvh,
        Nyroth

Kommentar

• Palleman
          • nov 2007
          • 353

Uppvuxen i garage med bilhobbyn, pysslade med bilbyggen tills jag flyttade ner till skåne.. tröttnade på skiten.. blev proppmätt på att jobba med bilar.. Annars har jag spelat en del gitarr och pysslat med foto med eget labb o sånt.. sedan kom digitalkamerorna och datorerna o förstörde skiten :stupido2:

Är även radioamatör (SA7ATO) numera sedan nästan 3 år och blev igentligen det mest pga mitt elektronikintresse... :icon_pidu: :sarcastic:
          Mvh Palleman

Kommentar

• mulder
            • nov 2006
            • 1033

Hobby vet jag inte men att befinna sig i lårviken är trevligt, för övrigt så är det hockey för mig o pojken. Simmar 1ggr iveckan och bygger, bygger o bygger, just nu tomt men planerar för ett större inköp av en JET-Maskin. /Mulder

Kommentar

• Ultra Bandit
              • aug 2008
              • 373

Eftersom min hobby tar otroligt mycket tid /pengar så finns det inte plats för så mycket mer. Tjejen är intresserad av katter/fiskar så jag får låtsas vara jätteintresserad!!!:girl_cray3:
              I för sig så älskar jag våra katter Torsten, Arne, Simon, Doris som älskar att åka husvagn och vara med på flygfälten.
              Med andra ord mina intressen är modellflyg, katter, Akvariefiskar:icon_butt:

Hälsningar
              En jävligt Grov kis!!!:sarcastic:
              Bifogade filer
              Senast redigerad av Ultra Bandit; 2008-12-07, 17:00.

Kommentar

• JerryD
                • jan 2007
                • 302

Ursprungligen postat av mulder
                Hobby vet jag inte men att befinna sig i lårviken är trevligt....... /Mulder
                Mmm, kan bara hålla med dig att "lårviken" har nog en starkt dragningskraft på de flesta av oss karlar! :man_in_love:

Kommentar

• Per P
                  • jun 2007
                  • 1286

Ursprungligen postat av Nyroth
                  Per, du som är så liten kan väl inte vara så stor i maten........stor som tomtens säck då eller

Mvh,
                  Nyroth
                  Hehe, nä inte direkt... se bifogad bild. Ovanpå lådorna fick slutstegen plats med 5mm till godo (3st slutsteg. 2st till basarna o 1 till resten, o sen 1,5F kondensator till dem)
                  Så det blev fullt i skuffen, o spelade gjorde det :girl_cray3: Men man fick plats med en matkasse vid behov :lollypop:
                  Nu när jag kör V70 har jag bara en liten baslåda bak o så har jag ställt ner steget så det är mer "normalt" :sarcastic:
                  Bifogade filer
                  Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• kenneth67
                    • jun 2007
                    • 2545

ahhh mds !! multi dynamic shit som en del säger .. men som med asp massor för pengen ! körde själv med mds i bilen när det begav sig -- billigt OCH bra !!

Kommentar

• Per P
                      • jun 2007
                      • 1286

Jo... deras högtalare spelar i stort sett bara högt, men slutstegen är riktigt bra för pengarna =)

Nu är det genomgående Kenwood för pengarna =)

Nåväl, åter till tråden:icon_pidu:
                      Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• kenneth67
                        • jun 2007
                        • 2545

ja mds slog ju inte världs rekord i väl ljud .. däremot i ljud tryck ....

Kommentar

• Diesel
                          • maj 2007
                          • 352

Veteran bilar. VOLVO 140 eller 164. Känns som det är snart dags att krypa in i garget och fixa ihop en ny maskin. Funderar att köpa en 164 till som ersättare för min gröna böna.
                          En gammal 69-a med en modern v70 dieselsnurra . :icon_pidu:

Kommentar

• peiter
                            • maj 2006
                            • 356

Glömde ju att jag förutom akvarierna så är jag även ljudtekniker ibland dj och bilstereonörd

Kommentar

• Mikson
                              • maj 2008
                              • 206

Jakt, Fiske, Foto, Fjällresor.

/Micke.O

Kommentar

• DennanHMFK
                                • maj 2006
                                • 1135

mina andra hobbys är rc-bilar.
                                kör med polarna ute på banan som vi byggt vid vårat fält i Valsta.

samt så är det väl Saaben som gäller också, måste ju ta hand om Drutten

Kommentar

Arbetssätt...