Andra hobbys

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • OlleP
    • aug 2006
    • 161

Roligt att några fler har akvarium. Har själv en 540litersbalja med malawisar. Mest rödzebra som ynglar som sjutton, vill någon ha till fisksoppa så säg till. Går nog bra att röka också.
    Pseudotropheus Crabro vill jag bli av med.

Och ett litet 30liters ovanpå som innehåller sex multifasciatus, mycket trevliga snäcklekare som gräver utav bara sjutton.

Kommentar

• QatHome
      • maj 2006
      • 701

Har alldeles för många hobbies så alla är inte så aktiva just nu:
      Modellflyg/bil
      Badminton - 2-3ggr/vecka för att hålla sig i form
      Musik/Film - Lyssna, spela(bas och keyboard) och se
      Bågskytte - Compound, både tavla och fält
      Paintball - Turneringsspel på supairbanor
      Pistolskytte - kal.22 och 9mm
      Powered by Joy and a LiPo pack

Kommentar

• peiter
        • maj 2006
        • 356

Ursprungligen postat av OlleP
        Roligt att några fler har akvarium. Har själv en 540litersbalja med malawisar. Mest rödzebra som ynglar som sjutton, vill någon ha till fisksoppa så säg till. Går nog bra att röka också.
        Pseudotropheus Crabro vill jag bli av med.

Och ett litet 30liters ovanpå som innehåller sex multifasciatus, mycket trevliga snäcklekare som gräver utav bara sjutton.
        Jag har några västafrikaner också, röd juvelciklid som har gett 2 kullar på 1 månad.
        hade alla överlevt så hade ja fått byggt ut, har även ett par zebra från centralamerika
        som ynglar av sig . måste nog bygga mer kar är jag rädd för

Kommentar

• Rune E
          • jan 2007
          • 149

Ursprungligen postat av JK
          Skulle vara kul att höra om ni håller på med nån annan hobby också eller är det bara RC flyg som gäller?

Själv är jag akvarienörd, mest intresserat i växtakvarier samt biotopakvarier.
          Här är en bild på mitt lilla 20 liters hightech växtkar:
          Vackert växtakvarium Johan. Där fick jag nåt att fundera på.

Jag frågade mina fåglar (nymfparakiter) om det var ok att jag räknade dem som en hobby men de snörpte på näbben och såg mycket ogillande ut..

Någon som sysslar med vattensporter? Jag har brädseglat i ett tjugotal år samt byggt och paddlat kajak sedan våren 2006
          (Gå till mail från byggare, ekonomiska basfakta, karta eller kommentarer) Att kajaken är ett oslagbart redskap för friluftsliv och motion upptäckte jag för inte så väldigt länge sedan. Dessförinnan handlade det mest om segelbåtar – att bygga och använda. Allra mest en 10 tons ketch: "Maria Kristina" som byggdes 1975-1977 och seglades under ett dussin år. Första kajaken ritade och byggde jag för att hitta ett enklare sätt att umgås med hav och natur – och för att jag inte hittade vad jag sökte i handeln. De…

Det sistnämnda går ju bra att kombinera med sjöfllyg. Maskinen är en E-star Bellanca Decathlon med Multiplexflottörer

Kommentar

• MonaHMFK
            • nov 2008
            • 115

mina intressen förutom rc är katter och att flyga riktigt flyg. blir jätteglad då man har pengar över och kan flyga en sväng över stan.:icon_pidu:

Kommentar

• MonaHMFK
              • nov 2008
              • 115

Ursprungligen postat av Ultra Bandit
              Eftersom min hobby tar otroligt mycket tid /pengar så finns det inte plats för så mycket mer. Tjejen är intresserad av katter/fiskar så jag får låtsas vara jätteintresserad!!!:girl_cray3:
              I för sig så älskar jag våra katter Torsten, Arne, Simon, Doris som älskar att åka husvagn och vara med på flygfälten.
              Med andra ord mina intressen är modellflyg, katter, Akvariefiskar:icon_butt:

Hälsningar
              En jävligt Grov kis!!!:sarcastic:

skulle gissa på att era katter är abysinier,somali och en burma ? är jag helt ute och cyklar ? fina var de allafall

Kommentar

• Elflygarn
                • jun 2008
                • 291

Katter är en hobby här med, jag har två. Verkar vara en vanlig åkomma bland oss RC-folk...

Annars är det datorer, jakt och pistolskytte som jag ägnar mig åt utöver RC-flygandet.

Kommentar

• Ultra Bandit
                  • aug 2008
                  • 373

Ursprungligen postat av MonaHMFK
                  skulle gissa på att era katter är abysinier,somali och en burma ? är jag helt ute och cyklar ? fina var de allafall
                  Du har helt rätt,två burmor en somalie och en aby

Kommentar

• MonaHMFK
                    • nov 2008
                    • 115

Ursprungligen postat av Ultra Bandit
                    Du har helt rätt,två burmor en somalie och en aby
                    hehe.trodde de 2 sista bilderna var samma katt .kollade kanske inte så noga.:sarcastic:

Kommentar

• ojonod
                      • apr 2007
                      • 12

Jag började med modellflyg för jättelängesedan, men hittade ingen bra lärare viket innebar ett antal krascher, sen tröttnade jag, så jag gick med i Pistolskytteklubben för att träffa lite kompisar. Där lärde man känna många filurer vilket styrde vägen in i MC välden (harleysar i många olika former). jag har även ett par katter (Somalisar) och ett gäng fiskar & fiskyngel Auratus. Jag har på senare år åter gjort vissa flygförsök och nu går det bättre, mer än 30cek i luften
                      Så sammanfattningsvis måste jag nog säga att utöver modellflyg så håller skyttet, mc åkandet, katterna, fiskarna och så datorn mig igång. sen ska man ha tid att umgås oxå, ..

Kommentar

• Taylorcraft
                        • maj 2006
                        • 359

Det var det här med katter då... Vi har åtta stycken, fyra av varje (hane/hona). För det mesta "standard bonkatt" men också en Skogskattsfröken. Dom är så underbara, t.ex. när den gamlaste kattgumman insisterar på att ligga på min mage när jag antigen ligger eller sitter i soffan: "Sitt still husse, här ska jag sova!" Finns inget bera avslappnande än att lyssna på en katt som ligger och spinner!

Sen har bilinteresset haft ett rejält uppsving dom senaste åtta åren, och jag har till all tur(!) hamnat i Citroënträsket - jag har div. årgångar av BX-modellen stående, med motorer från standard 1600cc och upp till värstingen BX 16Valve (samma motor som sitter i Pug 405 Mi 16). I tillägg finns det två "katter bland hermelinerna", nämligen Pug 309 GT(i), dom har samma drivlina som BX-erna.

Musik kan jag inte leva utan, så datorn är fylld av .mp3-filer - några av mina gamla vinylskivor och kassetter, andra av mina CD-er och några av sånt som jag har hittat hos andra - bara för att dom inte går att få tag på på annat sätt. Favoriterna är nog Rush!

Sen sjunger jag lite och spelar gitarr och elbas. Har lirat i div. band när jag var ung. (jäklar vad gammal man känner sig när man säger sånt!) Slutade i sista bandet för ungefär 12 år sen. Har letat efter vettiga musiker sen jag flyttade till Sveariiget, men det ser ut till att alla antigen lirar dansband eller hårdrock = inget för mig.

Mvh

Kommentar

• EPG
                          • jul 2006
                          • 325

Är väl egentligen intresserad av allt som på ett eller annat sätt handlar om teknik. Modellflyg, Fullskalaflyg (flyger ej själv), bilar, gocart (bygga), elektronik, datorer, automation, hemmabio ja listan kan göras lång...

Mitt senaste intresse är gamla folkabussar alltså såna som är tillverkade före 1992 (T1, T2, T3).

Och visst en fisketur en varm sommarkväll är inte heller dumt.

Kommentar

• Hans
                            • jul 2006
                            • 215

Inte bara flygplanen som flyger, det här är skitkul också
                            Bifogade filer

Kommentar

• kvaark
                              • jul 2006
                              • 126

Som jag sett har en del pistolskytte som "extra hobby" så även jag, rc-bilar, fotografera kan också läggas till på listan utöver modellflyget.

Kommentar

• teamfj
                                • jan 2009
                                • 254

Som far till en son som också flyger modellflyg så blir det att man får betala det mesta. Nu flyger vi segelbogsering med storseglare med spännvidd upp till ca 7 meter och en bogserare som klarar storleken kostar en del oxå. Även om jag har gitarrspel där jag köpte en Gretsch 6119 i våras (08) och att renovering av huset oxå tar en hel del så finns det inget utrymme för andra hobbies.

Hälsn/Jörgen & Frédéric
                                TeamFJ

Kommentar

Arbetssätt...