Gasolgrill eller kolgrill?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • OlleP
    • aug 2006
    • 161

Ursprungligen postat av Krille
    Är det igentligen någon som har testat att grilla halva köttbiten på kolgrillen och halva på gasolgrillen och gjort ett blintdest och "vet" skillnaden?

Jag personligen kan inte känna någon kolsmak på kolgrillad mat så jag tycker smaken är exakt desamma.

Jag tror att anledningen till att vissa känner kolsmaken är att dom vet den är kolgrillad.
    T.ex. blev jag en gång lurad att äta en vegitarisk hamburgare fast jag trodde det var kycklingburgare. Visst smakade den kyckling ända tills jag efter halva burgaren upptäckte att den var vegitarisk. Helt plödsligt blev den inte alls lika god. Vårat huvud har mer inverkan på vad vi känner för smak än vi tror....
    Rök smakar inte som rökessens, det behöver man inte vara utbildad för att märka.

Och det är skillnad på rök.
    Dieselrökt abborre är ingenting mot alrökt.

Kommentar

• lennart wiklund
      • maj 2008
      • 275

Grillade på en gasolgrill förra helgen,en Landman.Totalt värdelös!!
      Hade fundering på att köpa en sådan,men nops!!
      Smakar in te ens grillat av köttet,jag vill ha denna kolsmak som utvecklas.STOR skillnad alltså.
      Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
      samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
      Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

Kommentar

Arbetssätt...