Jag kör Mytech 45opto ECS med SimonK programvara, vad har du för några? Tänkte om det kan vara där problemet är?
HJÄLP, eländet vill inte starta........
Kollaps
X
-
Precis så är mina också , lite knäppt mot vad man är van med men så fort jag är i luften är allt som vanligt och stabilt och bra , jag kör flyudino med Simon K , om ni vill kan jag kanske filma hur min beter sig , jag köpte Afro med Simon K och hade samma och vågade inte flyga då och sålde dem , men med dessa Flyudino samma men flyger kanon när den väl är i luften , jag kan ju inte garantera att era gör likadant men det är väl bara att testa i högt gräs eller något dämpande under ifamen det låter liknande det jag har problem med , menar ni att efter uppdateringen så börjar inte motorerna snurra förrän ca 55% up med trottel? men sedan varvar mina upp själva. det kanske inte är fel på mina fartreglage ändå?
men du kan flyga med din med denna inställningen stiffe?
frågan är om jag skall uppdatera tillbaka en nivå och se om det funkar.
Kommentar
-
så, efter att laddat in 4.00 igen och kalibrerat om fartreglagen så verkar det faktiskt funka nu. nu startar alla motorer direkt vid armering och som vanligt oförändrat upp till ca 50% sen varvar dom upp som dom skall. vågar inte updatera till 4.02 ännu igen. får se om fler får problem.Kommentar
-
Eller ickeproblem eftersom min flyger väldigt bra så ser jag det som ett ickeproblem bara man är medveten om hur det funkar , jag var också orolig att de skulle stanna i luften vid gasavdrag men det gör de inte , allt är normalt i luftenså, efter att laddat in 4.00 igen och kalibrerat om fartreglagen så verkar det faktiskt funka nu. nu startar alla motorer direkt vid armering och som vanligt oförändrat upp till ca 50% sen varvar dom upp som dom skall. vågar inte updatera till 4.02 ännu igen. får se om fler får problem.Kommentar
-
Detta är helt normalt med senaste uppdateringen av Naza, det kallas för Launch Controller . Motorerna ska varva upp vid 50% gas pådrag och lyfta multirotorn från marken någon meter. Under 50% gas pådrag ska inte motor varvtalet ändras. Om inte motorerna startar när du armerar Nazan kan det hända att tomgången är för låg på motorerna. Det kan man ställa om i Naza Assistent.Inga problem att gå under 50% när den väl är i luften.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar