Mobius kaputt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nimbus-Bert
    • dec 2012
    • 305

    #1

    Mobius kaputt

    Misstänker att min kamera har fått för mycket spänning, hade den i bilen och kopplad till USB laddare från Jula. Efter en körning så fungerade varken kameran eller laddare så misstänker det finns ett samband.
    Är kameran utom all räddning eller kan den vara reparations bar.

    Bert
  • pgrts

    • jun 2006
    • 2015

    #2
    Mobius är väl den bäst dokumenterade kameran gällande moddningar och reparationer. Dessutom så lär den nyaste varianten tåla rätt rejält med överspänning. Batteriet kan vara kasst. De rekommenderar att byta batteri mot en superkondensator om man ska ha kameran sittande i bilen.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

    Kommentar

    • Nimbus-Bert
      • dec 2012
      • 305

      #3
      Låter intressant, en superkondensator skulle tåla mer i en bil då? Kan det vara batteriet som blivit förstört bara för att den suttit i en bil?
      Hur det än är så har jag reklamerat laddaren på Jula och kräver ersättning för förstörd kamera.
      Bert
      Senast redigerad av Nimbus-Bert; 2015-02-23, 18:16. Anledning: Felaktiga uppgifter.

      Kommentar

      • pgrts

        • jun 2006
        • 2015

        #4
        ___________________
        patrik@pgdata.se

        Kommentar

        • Nimbus-Bert
          • dec 2012
          • 305

          #5
          Nytt batteri är beställt, en superkondensator. Provade ladda kameran men batteriet blev så varmt att jag kunde ha kokat ägg på det.
          Hoppas det bara är batteriet som är kass.

          Bert

          Kommentar

          • Flahultarn

            • jan 2012
            • 489

            #6
            Öppna och ta bort batteriet och ge den 4V med annat batteri så ser du om det bara är batteriet...

            Kommentar

            • Nimbus-Bert
              • dec 2012
              • 305

              #7
              Har testat med ett annat batteri och den är helt död..

              Bert
              Senast redigerad av Nimbus-Bert; 2015-02-14, 15:10.

              Kommentar

              • Nimbus-Bert
                • dec 2012
                • 305

                #8
                Fått laddaren åter, den var helt felfri men en ny etikett har den fått. Konstigt för inga av våra mobiler fungerade med den.
                Nu testat i bilen och den fungerar.
                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9758.jpg
Visningar: 1
Storlek: 47,0 KB
ID: 504298

                Kommentar

                • Nimbus-Bert
                  • dec 2012
                  • 305

                  #9
                  Nu är frågan, ska man skaffa ett nytt moderkort och reparera Mobius kameran eller hiva den. Har ju allt till den utom moderkortet kanske någon som har ett kort liggandes till bra pris?

                  Bert

                  Kommentar

                  • Copterdude
                    • maj 2012
                    • 1269

                    #10
                    Om du inte lyckas laga så spara iaf sensorn och linsen. bra som reservdelar om du krashar nån gång.

                    Kommentar

                    • remsan
                      • jul 2012
                      • 595

                      #11
                      Hur går det med din Mobius?
                      Idag gick min sönder efter en krash. Jag krashade frön höjd direkt med nosen mor marken, såg det hela genom fpv
                      När jag kom hem och stoppade Mobius in i dator, den kom aldrig igång.
                      Batteriet laddade, men den startade inte längre.

                      Kommentar

                      • Nimbus-Bert
                        • dec 2012
                        • 305

                        #12
                        Min kamera del är ok men moderkortet är helt tyst. Fungerar ditt moderkort är jag intresserad av det.

                        Bert
                        Senast redigerad av Nimbus-Bert; 2015-03-15, 14:23.

                        Kommentar

                        • remsan
                          • jul 2012
                          • 595

                          #13
                          Har ingen aning. Batteriet laddas. När jag startar så ljuser enbart den blåa led, fast ljus. När jag stopapr den i dator så är den inte igenkänd av drivrutinen.

                          Ursprungligen postat av Nimbus-Bert
                          Min kamera del är ok men moderkortet är helt tyst, lägger jag på laddning så kan jag nästan steka ägg på den (överdrivet). Fungerar ditt moderkort är jag intresserad av det.

                          Bert

                          Kommentar

                          • Nimbus-Bert
                            • dec 2012
                            • 305

                            #14
                            Hittade ett kretskort annons på Heli Sweden och svarade på den. Annonsen var insatt i början på Januari och stod inte som såld. Vet inte om jag ska tro men han missade och sålde den dagen innan han sett mitt svar.
                            Hoppas du får din att funka, ett nytt batteri kan ju göra susen. Finns en återställnings knapp du kan testa i bakkant.

                            //Bert

                            Kommentar

                            • Nimbus-Bert
                              • dec 2012
                              • 305

                              #15
                              Så var det dags igen, kamera två. Filmade en resa till landet och dan därpå så var den knäpp tyst. Tål kameran inte att sitta i en bil?

                              Bert

                              Kommentar

                              Arbetssätt...