Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Har råkat ut för detta på min FG 12 vid programmering av modell vid 2 tillfällen, då rörde sig skev och höjd samtidigt. Jag valde ett nytt modellminne då jag inte kunde hitta en aktiv mix i menyerna eller elevonmix aktiv. Har ingen bra förklaring till fenomenet.
Om det inte är allför koplicerad programering i radion på denna modell så skulle jag nog skapa en helt ny modell i radion och göra inställningar på den. Går kanske fortast så. Ni kan ju jämföra med den gamla vid behov.
Ställ in en sak i taget, kolla att det funkar som ni önskar, gå därefter på nästa inställning och kolla sen den. Osv.
Inte så att det är nån Aux-kanal som har nån switch eller annat tilldelat? Hade nåt skumt på min 10C till dess jag "råkade" upptäcka menyn för Aux-kanalerna och dessa var tydligen standardmässigt tilldelade olika switchar tror jag det var. Tog bort detta och sen fungerade det som tänkt.
Roger
Kommentar