Dålig Service

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tomasstrom
    • jun 2009
    • 136

Underskatta aldrig dekaltrim!

Kommentar

• Per P
      • jun 2007
      • 1286

Rätt ska förvisso vara rätt, och man kan gott och väl begära bättre bemötande än vad som uppges vara fallet med FK, MEN jag skulle nog personligen inte vilja ha en ny väska i ditt fall, för den nya har samma klena handtag som den du redan har. Byt ut mot ett i metall och behåll väskan. Jag har en aluminiumväska från Clas i sjön, och där har jag fått byta ut handtaget för det gav med sig. Är väl inget fel på väskan i sig?
      Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7943

Jag har den lilla alu-väskan från Bauhaus och har haft den i åtskilliga år utan att den uppvisar några brister hittills.
        Har givetvis gjort egen inredning så att ag förutom sändaren (Futaba 10C) också får plats för en liten plastask med verktyg, lim m m samt några 3S2200-ackar och några ännu mindre ackar. Lagom storlek på väskan och den har som sagt fungerat under många år med flitig användning.
        Hälsningar
        Roger

Kommentar

• bokis
          • maj 2006
          • 5041

Jag tycker att det också bara är att gå vidare..Att regga sig på RCFF bara för att s.a.s "gnälla av sig" är något som jag inte tror på alls.
          Misstror dig inte Mats men det finns alltid två sidor på sånt här.
          Shit happens och att gräva ner sig för en sån här sak är inget vidare i min värld.
          Skaffa ny väska eller kontakta Minicars ,vilket som,sen är det bara att flyga vidare..
          // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
          (nu även med biskvier!)

Kommentar

• bem
            • apr 2009
            • 1643

Hej,

Nu vet jag inte vad en sån Futaba aluminiumvästa kostar till 12Z idag men en liknande 14MZ sändarväska kostade ca 60 Euro hos Robbe för nåt år sen när jag köpte den där.
            Kanske köpa en 14MZ sändarväska istället, den har i alla fall metallfäste för platsthandtaget (men det kanske var själva plasthandtaget som gick sönder och då spelar det nog ingen roll om det är en 12Z eller 14MZ Futaba aluminiumväska).

Men du kan ju köpa en sån där standard Futaba "Aero" aluminiumväska kanske? De är inte så dyra, ca 450 kr. Men det kanske är samma handtag på den som på 12Z väskan?

/Bo
            Bifogade filer

Kommentar

• Carl
              • okt 2006
              • 104

Hej!

Kan du inte sätta ett nytt och " robust " hantag på din 12 Z väska, jag har en likadan och funderar på att byta handtag eftersom orginalet verkar vara dåliga!

Mvh. Roger.
              Medlemskap: RCflyg
              Flyg: Rcfactory EPP. Sbach 55 cc, Pitts Pyton 50 cc, CAP 232 30 cc bensinmodeller, HK 450, HK 500 helikoptrar. Har även en gammal Bäver!
              Radio: Futaba FF9 Super, Futaba T 12 Z.

Kommentar

• HS-Racing
                • okt 2009
                • 207

Jag tycker nog Mats kan lägga ner sin smutskastningskampanj mot FK, tycker vi borde vara rädda om våra handlare som finns kvar i landet, den dagen vi behöver något "akut" så finns dom inte kvar... För då har dom tröttnat på oss "patienter" som utövar denna underbara sport..

Väskan hade ju gått sönder oavsett vart han köpt den... dvs knappast FK fel att den är trasig..

Dessutom blir man oftast bemött som man själv bemöter andra!!

Jag hade blivit glad om Mats hade ist varnat andra om väskans dåliga kvalité och skrivit om det ist.. Det hade varit något konstruktivt här på forumet.

Moderator lägg ner denna tråd å lås den för gott ! plz det skapar bara dålig stämning..

Kommentar

• UndCon
                  • apr 2009
                  • 2886

Jag tycker vi ska smutskasta Mats för han har uppernbarligen enbart reggat sig här för att klaga på FK

Väskan är troligen tillverkad av en 5årig på en fabrik i Kina och just när han skulle dra åt en bult på handtaget på denna väskan råkade han somna för att han jobbat 6 dar i sträck 15 timmar om dagen - sedan vandrat hem 3 timmar och ätit en skål ris.

Det är synd om Mats - (obs ironi)

Jag har 3 radio's men ingen väska - klart jag tillhör inte de coola futabaanhängarna heller

Kommentar

• Carl
                    • okt 2006
                    • 104

Hej!

Hittade denna väska på HK, ser bra ut med metallhantag!

Klicka på bilden för större version

Namn: 24652-2(1).jpg
Visningar: 1
Storlek: 93,9 KB
ID: 490409

Mvh. Roger.
                    Medlemskap: RCflyg
                    Flyg: Rcfactory EPP. Sbach 55 cc, Pitts Pyton 50 cc, CAP 232 30 cc bensinmodeller, HK 450, HK 500 helikoptrar. Har även en gammal Bäver!
                    Radio: Futaba FF9 Super, Futaba T 12 Z.

Kommentar

• McRegor
                      • maj 2006
                      • 7943

Ursprungligen postat av Carl
                      Hej!

Hittade denna väska på HK, ser bra ut med metallhantag!

[ATTACH=CONFIG]31427[/ATTACH]

Mvh. Roger.
                      Kan fungera men det finns många väskor som inte är tillräckligt "höga" för att en sändare med 2,4 GHz-modul (med antenn) skall få plats för djupet inkl antenn och spakar är relativt stort. Den väska som Bauhaus har är tillräckligt "hög" så där finns i alla fall inte detta problem med mina Futaba modul-sändare (9C och 10C). Sen är den också lagom liten för man vill ju inte gärna bära runt med en resväska...
                      Hälsningar
                      Roger

Kommentar

• Stig H.
                        • jul 2007
                        • 247

Självklart bör Mats ta ett litet snack med Minicars i det här läget. Vet de inte redan om problemen med svaga handtag på väskorna så bör de snabbt få den infon. Vi är ju fler som kan råka illa ut för skräpet.

mvh
                        Stig
                        2,4 GHz - en milstolpe inom RC-tekniken

Kommentar

• McRegor
                          • maj 2006
                          • 7943

Kanske vore på sin plats med en kommentar från trådskaparen också. Han har väl i stort sett inte gjort nåt inlägg sen han skapade tråden - och nu är vi uppe i 27 inlägg...
                          M a o - vad har hänt ? Har du talat med Minicars t ex ?
                          //Roger

Kommentar

• mats@670627.se
                            • aug 2011
                            • 3

Hej,

nej jag har inte pratat med Minicars, och tänker inte göra det heller. Jag har lagat väskan själv. Det handlade inte huvudsakligen om att få ny/fixad väska, utan att informera andra om att det finns handlare där ute med speciell syn på service, och ansvarstagande. Tack alla för synpunkterna och komentarerna. Jag lägger inte mer energi på det nu.
                            /Mats

Kommentar

• Poteta
                              • jun 2006
                              • 603

Du har ju använt väskan utan problem i ett helt år, varför gick handtaget sönder just nu? Den frågan hade jag ställt mig om jag var säljare. Hur ska de veta om du har varit oaktsam eller inte? Jag undrar hur många oseriösa kunder de får tas med, inte konstigt att de drar öronen åt sig ibland.
                              Ett trasigt handtag... Jag har lagat det direkt utan att ens reflektera över om det är garanti eller ej. Kanske om väskan var ny men inte efter ett år. Att starta trådar på två olika forum enbart för att smutskasta ett företag är fegt.

Kommentar

• bokis
                                • maj 2006
                                • 5041

Ursprungligen postat av Poteta
                                Att starta trådar på två olika forum enbart för att smutskasta ett företag är fegt.
                                Inte två ,utan på tre forum,Mats driver Jetsweden om jag förstått saken rätt så därför finns det en tråd där med..
                                // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                                (nu även med biskvier!)

Kommentar

Arbetssätt...