Idag flög jag...
Kollaps
X
-
------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube | -
....på Ekebyfältet i Eskilstuna med min Beaver. Mycket trevlig "spontanträff" anordnad av E-tunaklubben med ovanligt många och mycket trevliga flygare. När sen dessutom grillen var igång och kaffet var varmt så uppfylldes alla kriterier på en toppentrevlig kväll i goda vänners lag...
Kommer mer än gärna igen !
RogerKommentar
-
.... med Mentorn på ängen. Väntar på att de ska slå gräset igen. Funkar "sådär" att landa i 30 cm gräs. Några kullerbyttor när stoppet kom snabbare än farten tog slut, men inga skador.
Kanske dags att ta fram kniven och göra flaps,,Senast redigerad av Medeashusse; 2014-08-23, 17:49.Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Hemmbyggd vinge, sköt från höften i konstruktion. Den flög, men inte bra. testade Bauhaus XPS golvdämpning. Materialet får klart godkänt dock
1.3m vinge med FPV utrustning väger 400g innan batteri
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Inte i dag men i går flög jag min Skipper.
Lika roligt varje gång men p.g.a vågorna skippade jag sjön och åkte till vårt fält.
I dag sitter jag och tittar ut genom fönstret på träden som protesterar i vinden.
Regnet öser ner och så är man flygsugen.Kommentar
-
-
Gjorde min första flight med min Nan shadow idag. det va nog den flygning som gjort mig mest nervös någonsin , jag är extremt glad att jag har många timmar bakom spakarna annars hade den inte varit någon seglare längre.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Sablars, glömde ju skriva igår. Jag flög med min Bormatec Maja (gammal bild), flyger den utan landställ nu.
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
igår flög jag dlg idag lagar jag :( tävling på lördag två trasiga maskiner och dåligt med tid, lite halvpanik------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Igår lagade jag och idag flög hon igen. Visste ni att det går mycket bättre om höjdroderhornen sitter fast.
Wilgan var lite svårtrimmad igår med nästan lösa horn, monterade med gummigutta/halvt ohärdad epoxy. Kom ner hel, men nu vet man att det är viktigt med färsk epoxy och/eller att blanda rätt. Och en grundlig PRE-FLIGHT CHECK.
/AKommentar

Kommentar