Fukt, snö och vatten men ändå vilja köra?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ålänning
    • maj 2007
    • 6807

Kondingar blir väl inte varma? Det svarta klägget är säkert bra för att täta mot fukt/vatten.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Redrobjem
      • nov 2014
      • 327

Tack Ålänning.
      Antingen är det en jättedum fråga eftersom ingen annan än Ålänning svarat (som ju också ställde en fråga om kondensatorer blir varma) eller så är ingen tillräckligt säker på svaret för att våga svara.

Kommentar

• finnen
        • mar 2009
        • 148

Det är kylflänsen man ska passa sig för att täcka, alltså den platta metallbiten. Kondingarna är nog ingen fara. Det är så de gör på den videon jag länkade till, men med epoxy

Kommentar

• Redrobjem
          • nov 2014
          • 327

Tur att jag vattensäkra elektroniken för i dag blev den blöt efter uppvirvlad snö ett par gånger. Den blev hyfsat snöig då men jag blåste bort det värsta och körde vidare. Men sista landningen sket sig och den tappade kraft och tog ett rejält snödopp. Ville då inte chansa vidare utan avbröt för att låta den torka hemma.

Kommentar

• Copterdude
            • maj 2012
            • 1269

Jag satte min Blackout 330 i snön idag oskyddad. Förvann ner och syntes inte ens.
            Får stå och torka ett par dar.. Klantigt landning på sämsta stället med djupast snö :P

Ursprungligen postat av Redrobjem
            Tur att jag vattensäkra elektroniken för i dag blev den blöt efter uppvirvlad snö ett par gånger. Den blev hyfsat snöig då men jag blåste bort det värsta och körde vidare. Men sista landningen sket sig och den tappade kraft och tog ett rejält snödopp. Ville då inte chansa vidare utan avbröt för att låta den torka hemma.

Kommentar

• DrHanke
              • maj 2006
              • 5249

Plastidipad mottagare... enkel å billig försäkring, gör så med nästan alla min elektronik då det är ett billigt sätt å skydda sig... Var nån som ville ha bild för ett tag sen men glömde det tills nu...
              Bifogade filer
              //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• High Five
                • aug 2013
                • 220

RC-bilar är väl lite off-topic i det här forumet men lite snödrifting och kolla insidan vid 0:37
                Senast redigerad av administrator; 2015-01-25, 19:59.

Kommentar

Arbetssätt...