Sprutspackel, vilka är bra?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ChristerL
    • maj 2006
    • 1228

Ursprungligen postat av Zazzu
    På Mekonomens hemsida står det 99:-. Såg när jag var där förra veckan och köpte spackel att de har JB Weld, om någon behöver.
    /Ulf
    Jag har för mig att det är det priset som gäller i butik också. Bli medlem (gratis) och få 10% rabatt. Ibland har de medlemserbjudanden med mer rabatt!!

http://www.mekonomen.se/kund-hos-oss...dig-som-medlem
    /Christer Landberg

Fw190D9
    Fw190F2
    Hawker Tempest Mk. V
    S29C Tunnan

Kommentar

• kenneth.eriksson.94
      • sep 2015
      • 288

Kul att spruta och den är mycket lätt att slipa, men doften är hemsk men nu är det som det är, så det är bara att bita ihop som en riktig man och fortsätta, undersidan av vingen är målad i silver för att kolla hur resultatet blev och ovansidan sprayades men upptäckte att den började rinna ganska lätt, så det blir till att lägga flera tunna lager istället. Ha det bra och glöm inte köpa aktierna som det tipsade om.

Kommentar

• AlveH

• maj 2015
        • 109

Ursprungligen postat av kenneth.eriksson.94
        så det är bara att bita ihop som en riktig man och fortsätta,
        Tror att lukten som besvärar dig är xylen, så den riktige mannen kommer efterhand att drabbas av
        viss hjärndefekt. Minns att jag förr, när jag lackade siden/japanpapper m.m med dope, använde en
        halvmask med kolfilter som tog hand om aromatiska kolväten.
        Klicka på bilden för större version

Namn: 292345.jpg
Visningar: 1
Storlek: 52,6 KB
ID: 506848
        I all välmening
        @lve

Kommentar

• Lelle
          • aug 2007
          • 1472

Jag har också använt mej av Hagmans och tycker den är outstanding. Har alltid sprutat utomhus då det luktar förjä....t
          /Lelle

Kommentar

• kenneth.eriksson.94
            • sep 2015
            • 288

Detta kör jag med när jag slipar, men det kommer en tid när grejorna skall av eller när jag kommer in i huset och flickorna vrålar om vad det är som luktar. Skall tillägga att vingarna är knivskarpa och släta som en barnrumpa, sprutpacklet fyller ut ojämnheter mycket väl.

Kommentar

• AlveH

• maj 2015
              • 109

En halvmask från MOLDEX, inte fy skam, och med rätt typ av partikelfilter monterat så slipper du att aerosolerna, som frigörs när du torrslipar epoxy, hamnar i dina lungor.
              Med rätt variant av gasfilter i halvmasken så kan du också förhindra "brain meltdown" när du använder produkter med starka lösningsmedel.
              I all välmening
              @lve

Kommentar

Arbetssätt...