Men kom igen nu alla handlare!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • genland
    • maj 2006
    • 1228

Ursprungligen postat av Mr J
    Om man som Ove klart och tydligt deklarerar att "Air Media drivs som en hobbyrörelse" och inte är bemannat full tid tycker jag att det är ok.
    Då har handlaren i fråga spelat med öppna kort och åtminstone jag förväntar mig hyfsade priser, men begränsad service.

Det tycker jag är helt ok, för då är det upp till mig som potentiell kund att göra bedömningen om jag jag eventuellt vill vänta på respons, eller om det är brådis och jag följaktligen är beredd att betala mer för snabbare leverans/besked.

Vad som jag tycker är mycket tråkigare är de handlare som mörkar med detta faktum, det kan ju lätt leda till att kunderna tror att det är ett vanligt företag med heltidsanställd personal och förväntar sig service i enlighet med detta.
    Kan inte köpa resonemanget fullt ut dock.
    Har man en firma som innehåller kundrelationer så har
    man också tagit på sig ett ansvar för just kundrelationerna.

Kan väl fungera kompisar emmellan och i firmans närområde
    men om man via webshop på nätet vänder sig till alla som har
    tillgång till detsamma, så torde kraven vara lite högre.

Varför inte via en informationsplats på sin websida då tala om när o hur
    man kan nås för att få ett svar på sina frågor inom åtminstone samma dygn. eller så accepterar man att en del kunder får
    bli f-rbannade o man behandlar dem som spill i verksamheten.
    Notera att jag inte uttalar mig om Ove eftersom jag inte har erfarenhet av att handla av just honom!
    Mvh Kent

Kommentar

• Mr J
      • maj 2006
      • 4130

Det är givetvis upp till dig.

Jag känner Ove och bor nära honom så det var kanske ett illa valt exempel?

Men faktum kvarstår, jag har inga större problem med en lägre servicegrad, bara jag vet det så att jag har möjlighet att välja själv.
      Jag menar, ibland vill man ha prylarna senast i förrgår.
      Ibland ser man det hela som ett mer långvarigt projekt, och har då inga större problem med att det kan ta tid, bara det blir billigt.

Kommentar

• kenneth67
        • jun 2007
        • 2545

det är ett gissel med det där ! många har tydligen även markerat på sidan att grejjen finns i lager men lik förbaskat tar det 2 veckor innan grejjerna kommer å det är oacceptabelt !
        jag får hålla med wesse där litegrann att priset är inte alltid det som styr,det viktigaste i slutändan är att man får det man beställt snabbt samt att det är RÄTT grejjer...
        runt här finns ju som sagt inte så många handlare å den som finns är väl mer av hobby karaktär endast öppen 2 dagar i veckan å då endast mellan 17-20 då tydligen även ordrar från deras vebb butik hanteras .. men där står att leveransen kan ta upp till 2 veckor !! å då får man ju ta de !

Kommentar

• Glawe
          • feb 2007
          • 2126

Jag måste erkänna att jag alltid ringer till butiken i fråga först och kollar om det finns i lager. Jag är en sådan person som vill ha grejjerna direkt, går inte det är så kan jag vänta, men då vill jag veta det direkt med. MEn framför pris och allt annat så är servicen den viktigaste om något skulle gå snätt.

/Mina 2 öre

Kommentar

• genland
            • maj 2006
            • 1228

Än en gång...
            Vad man än försöker sälja så har man en kundrelation så fort nån
            anmäler sig som köpare av det man säljer.

För att behålla en kund o att kunden skall vara en nöjd kund,
            så är information- feedback en av de viktigaste ingredienserna
            för att uppnå just detta.

Återigen poängterar: En kund som inte kan få kontakt o svar från säljaren, torde knappast springa omkring på gatorna som en nöjd kund.

Sen är det ju en annan sak om man personligen känner säljaren.

Mvh Kent

Kommentar

• kenneth67
              • jun 2007
              • 2545

kan ju hålla med om att har man en telefontid dag si å så tid si å så ... så ska man ju fasemej svara i telefonen å inte mötas av en telefon svarare ! det samma gäller ju även mail kontakter ... skicka man ett mail å fråger om nått eller vad det nu kan var a så förväntar man ju sig ett svar inom rimlig tid dvs max en-2 dagar å inte veckor som har hänt ibland efter vad man hört . personligen så skulle jag ju aldrig handla mer av en handlare som bemöter mig på det viset ... det finns många som slåss om våra pengar

Kommentar

• Snickarjävel´n
                • aug 2006
                • 1927

Som ett ex så har jag en order liggandes hos en av Sveriges största hobbyhandlare på lite reservdelar till en bensin motor.

Där kommer den ordern om ett par dagar fira 2 månaders jubileum :roll:

Vad kan vara rimlig tid att vänta? Butiken i fråga har inte lagersaldo , svårt att svara i telefon , vet antagligen inte hur mail funkar då man inte har mage att svara på mail.

Hur svårt kan det vara att åtminstone dra iväg ett mail där man förklarar att varan inte finns hemma och att det dröjer X antal veckor innan den kommer in i butik?

Kommentar

• genland
                  • maj 2006
                  • 1228

Ursprungligen postat av JonnyE
                  Som ett ex så har jag en order liggandes hos en av Sveriges största hobbyhandlare på lite reservdelar till en bensin motor.

Där kommer den ordern om ett par dagar fira 2 månaders jubileum :roll:

Vad kan vara rimlig tid att vänta? Butiken i fråga har inte lagersaldo , svårt att svara i telefon , vet antagligen inte hur mail funkar då man inte har mage att svara på mail.

Hur svårt kan det vara att åtminstone dra iväg ett mail där man förklarar att varan inte finns hemma och att det dröjer X antal veckor innan den kommer in i butik?
                  Lite av detta jag försökt framföra....

En Firma/försäljare som beter sig som du beskriver o som jag själv
                  indikerat i inlägg ovan gräver mer eller mindre långsamt o försiktigt ett hål där han/hon försvinner mer eller mindre långsamt i glömskan.

En trist sak är att ett av argumenten man hör/ser av många handlare är "gråten för deras sjuka mor" alltså den uppoffrande o tidsödande gärning man gör för sina kunders skull utan att tjäna en spänn.
                  Torka tårarna o lär av utlandet.
                  Mvh Kent

Kommentar

• loop
                    • maj 2006
                    • 328

Det hela är egentligen hemskt enkel, vill man vara en handlare med lite kunder och bara sälja för att kuna sponsra sin egen hobby forsätt då att ha relativt dålig service att inte svara på mail, medela inte kunden om att det är långe levernas tid och o.s.v
                    Men vill du överleva och förörja dig som hobbyhandlare i Sverige så MÅSTE man svar snabb på mail man skall ha relativt snabba leveranse ej mer än 1 vecka, hålla kunden uppdaterad vad som händer med hans order SAMNT man måste ha priser som kan konkurera med utlandet, man kan inte både ha sämre servic och högre priser.
                    Jag betalar gärna för bra och snabb service så det vore jättekul om det fans många sådana hobby internet butiker i Sverige.

Kommentar

• kenneth67
                      • jun 2007
                      • 2545

å det är ju just detta som är det fina tydligen så verkar det som handlare som varit med ett tag och har bundit till sig en kundkrets ,, tror att dom sitter säkert och kan behandla kunder lite hur som helst och det är jätte tråkigt när det blir så tyvärr så är det ofta även så att man slentrian mässigt "alltid" handlar där man handlat å finner sig i att det ballar ur ....
                      samtidigt är man "rädd" att prova nya handlare .. för att man inte vet hur det funkar där ! så istället för och göra det som vi svenskar är världs mästare på sitta å bara gnälla å inte göra nått åt saken prova nått nytt!! slå näven i bordet å säg ifrån tala om att du inte är nöjd med servicen och tala om att du tänker låta hela världen veta hur usla dom är och att du nu byter till en annan handlkare som har vett på att ta hand om dig som kund ! inte för att klanka på någon men "gnälla" här löser inte problemet vi tillsammans kan skapa en förändring om vi aktivt visar vårat missnöje!!

Kommentar

• loop
                        • maj 2006
                        • 328

Ursprungligen postat av kenneth67
                        å det är ju just detta som är det fina tydligen så verkar det som handlare som varit med ett tag och har bundit till sig en kundkrets ,, tror att dom sitter säkert och kan behandla kunder lite hur som helst och det är jätte tråkigt när det blir så tyvärr så är det ofta även så att man slentrian mässigt "alltid" handlar där man handlat å finner sig i att det ballar ur ....
                        samtidigt är man "rädd" att prova nya handlare .. för att man inte vet hur det funkar där ! så istället för och göra det som vi svenskar är världs mästare på sitta å bara gnälla å inte göra nått åt saken prova nått nytt!! slå näven i bordet å säg ifrån tala om att du inte är nöjd med servicen och tala om att du tänker låta hela världen veta hur usla dom är och att du nu byter till en annan handlkare som har vett på att ta hand om dig som kund ! inte för att klanka på någon men "gnälla" här löser inte problemet vi tillsammans kan skapa en förändring om vi aktivt visar vårat missnöje!!

Bra talat

Kommentar

• H_enke
                          • maj 2006
                          • 150

Eller så handlar man av Fullkontroll
                          Trevliga och har lagersaldo på hemsidan

Ska man handla i en "riktig" besöksbar butik så är det ju inte värre än att man ringer innan man åker dit.

Kommentar

• loop
                            • maj 2006
                            • 328

Jag det är alltid trevlig när handlare förgår med gott exempel

Kommentar

• ListKid
                              • feb 2007
                              • 91

Ja, då måste jag ju nämna Aircpro's förnäma webshop också
                              (I all ödmjukhet undertecknad som utvecklat den )

De har inte lagersaldo, men endast de produkter som finns i lager kan beställas
                              //Linus[/url]

Kommentar

• Snickarjävel´n
                                • aug 2006
                                • 1927

Om det är reklam eller inte skiter jag i men Aircpro är väl en av dom webbbutiker som verkligen har visat hur man på ett mycket bra vis driver en hobbybutik på sin fritid. Jag anser att Aircpro långväga överträffar betydligt större handlare när det gäller service , vänlighet och kontaktbarhet.

Bara en sån enkel sak att inte kunna beställa saker som inte finns hemma. Är det några frågor man mailar om kan man lugnt vänta sig ett svar inom ett dygn. Snabb service så det liknar inget annat.

Att sen inte lagret på artiklar är så stort än får man ha överseende med men det växer fort och alla är små från början.

Tänk om alla andra handlare kunde hålla samma höga ambitioner som Aircpro gör.

Kommentar

Arbetssätt...