Tyck till om Pro Peak Prodigy laddaren.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zymox
    • aug 2006
    • 33

Ursprungligen postat av mac77
    Ursprungligen postat av H_enke
    Okey, jag öppnade min X-Peak 3 Plus för ett tag sen, gissa vad som stod på kretskortet?
    "SWALLOW 2"

Så ja, det är nog samma laddare i olika skal.

Mac77: Testa detta:
    Tryck på "Batt type" tills LiIo syns i displayen.
    Tryck två gånger på Inc
    Det ska nu stå Lithum type i displayen,
    Tryck Enter en gång
    LiIo börjar nu blinka.
    Tryck på Inc en gpng
    Där det tidigare stod LiIo står det nu LiPo.

Hoppas det funkar =)
    Testade detta, det enda som kom fram när jag tryckte Inc var: LiIo Discharge
    Swallow (utan advance) hade inte lipo stöd. dock så går det bra att ladda lipo med liion prgrammet. tror det skiljer 0,1 volt dvs 3.6 volt / cell istället 3.7/cell

Kommentar

• Mr J
      • maj 2006
      • 4130

="zymox" Swallow (utan advance) hade inte lipo stöd. dock så går det bra att ladda lipo med liion prgrammet. tror det skiljer 0,1 volt dvs 3.6 volt / cell istället 3.7/cell
      Visst har den det, jag har både Swallow och Swallow Advance och bägge fixar att ladda LiPo med 3,7 volt per cell.
      Att det sen står LiIo på displayen spelar ingen större roll.

Kommentar

• zymox
        • aug 2006
        • 33

Ok, men min uppfattning är att dom inte tänkte på LiPo och satte dit Li-Ion sen att man kan ladda dom på varandras olika program tycker jag är en annan sak. :p

Lillebrorsan hade en x peak 3 = swallow och på hans gick det inte att ändra spänningen till 3.7 volt/cell eller välja LiPo.
        Däremot kunde man välja Li-Ion (3,6 volt)
        Börjar misstänka att det fanns flera olika versioner av programvaror i dom här laddarna om du kan ändra det på din swallow.

Jamaras X peak 3 advance = swallow advance (swallow 2) har jag själv och där är inga problem att göra som beskrivs.
        Står i klartext vad som väljs och görs.

Jamaras X peak 3 = swallow (swallow 1) där fungerar det inte att göra som vi gör på våra Plus modeller så vida inte vissa har en annorlunda programvara möjligtvis...

Känner att vi gått ifrån tråden lite men vi kan ju alltid dra igång en ny om vad som igentligen gäller om det finns intresse för det. :p

Kommentar

• Mr J
          • maj 2006
          • 4130

Olika programversioner låter troligt.
          På min Swallow kan jag under LiIoprogrammet välja 3,6-3,7v 7,2-7,4v eller 10,8-11,1v

Kommentar

• H_enke
            • maj 2006
            • 150

Jag har upptäckt att versionen på mjukvaran verkar stå i datumform på kretskort, längst ned. Kolla i länken jag skrev ovan tex

Kommentar

• shark
              • maj 2006
              • 77

Colsson, lånar tråden lite eftersom man ändå är inne på ämnet, är det någon som haft problem med kalibreringen på swallowladdare?

//Shark
              Growing old is mandatory, growing up is optional.

Kommentar

• H_enke
                • maj 2006
                • 150

Om du håller in Enter och Batt type mednas du startar laddaren så kommer du in i en kalibreingsmeny.
                Mer vet jag inte.

Kommentar

• zymox
                  • aug 2006
                  • 33

Om du håller in Enter och Batt type mednas du startar laddaren så kommer du in i en kalibreingsmeny.
                  Mer vet jag inte.
                  Intressant ... Detta får undersökas närmare i morren...
                  Då kanske man kan ställa om peak känsligheten som man vill...

En Tackar :p

Kommentar

• H_enke
                    • maj 2006
                    • 150

Ursprungligen postat av zymox
                    Mer vet jag inte.
                    Intressant ... Detta får undersökas närmare i morren...
                    Då kanske man kan ställa om peak känsligheten som man vill...

En Tackar :p
                    Om du lyckas ställa om den, berätta gärna resultatet!

Kommentar

• zymox
                      • aug 2006
                      • 33

Kunde inte hålla mig o kollade lite redan nu ikväll.

Det går förmodligen inte att fixa peaken men man kunde ställa om hur mkt. som laddaren skulle visa i inspänning via den 1:a inställningen.
                      min står på 32768 dvs. mitt i mellan max o min

Kan tänkas att algortimerna använder sig av dessa siffrorna oxå så man bör nog inte ändra på dom för mkt.

Upplösningen är 64k. (0 - 65535)

Dom övriga tror jag bestämmer hur mkt. ström en enhet är och likaså på urladdningen hur mkt. en enhet är som skall laddas ur.

Tror man skall passa sig för att ändra om det nu är så.

Kan sluta illa som sjutton om man ställer in att 0.000 amp = för högt värde o laddar med 2 amp när man valt 1 amp på laddaren i senare skede...

Kommentar

Arbetssätt...