:stupido2:..............:thumbup:
Hur svårt plan kan man börja med?
Kollaps
X
-
Det finns, men då får du byta till Futaba-grejjer...
”Vir prudens non contra ventum mingit”Kommentar
-
Första flygningen börjar så smått närma sig.
Elektroniken är installerat och kontakter lödda så planet är i stort sett klart.
Är det här rätt inställningar när jag ska ladda acken?
0.2A 11.1V(3S)
Acken är på 11.1V 2200 mAh och 33C så det borde vara väl vara rätt?
Vad betyder 33C föresten?Kommentar
-
Vad detta C i 33C står för har jag ingen aning om. Men det betyder i alla vilken ström acket klarar laddas ur/hur mycket den klarar att belastas.
T.ex 1000mah=1Ah. Är det då 33C så klarar det att laddas ur 33 ampere.
2.2 amperetimmar som ditt ack är blir då 2.2x33=72.6 ampere.
Jo, angående det här med laddning. Klarar den att laddas 1c (klarar väll alla lipos) så kan den då laddas med 2.2 ampere. 0.2 ampere så kommer det ta över 10 timmar.Senast redigerad av DaEk; 2008-11-08, 16:11.Mvh David!
---------------
Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRKKommentar
-
Nu har jag börjat ladda acken. Än så länge har det inte exploderat.:thumbup: Dum fråga, men slår laddaren av själv när acken är fulladdad?
Ännu en dum fråga: Minsta kontakten för balanseringsladdning är 3 celler. Går det att göra nån adapter så man kan ladda 2S eller måste jag köpa en ny laddare? Är nämligen väldigt sugen på att börja med shockys...:crazy_pilot:Kommentar
-
Mvh David!
---------------
Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRKKommentar
-
Hur sitter det idag? tror någon var inne på det förut. Pekar det lite neråt och till höger behöver du inte limma om. Pekar det uppåt kanske det kan vara en idé istället för lägga på massa brickor för att få motorn med lite nervinkel.
/JohanMin samling:
Sebart Katana S30
Elipsia GE
Multiplex Parkmaster
VQ Delta Rocket
Kyosho Minium Citabria
Infineon EPP BipeKommentar

Kommentar