Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Är denna något att rekomendera?
Har i dag en 6 kanals Graupner/JR som jag har lite problem med att få kanalerna att räcka till.
Har kollat lite på spektrums 7 kanalare med vad jag kan se så verkar Futabas mer lockande med lite lägre pris.
Om någon hållt den och kan ge lite feedback på hur den verkar vara så är jag tacksam för svar.
//M
Tillbaka till början då; nu har jag hållit i en och rotat bland menyerna. Displayen sitter som på 8FG men navigering och menyer påminner mej om Futaba10:an typ uppgraderad (men avsaknad av de två extra kanalerna DG1 och DG2). Bra och mångsidig mao men har man mer än 2 vingservon så tyckte jag 10:an var lite bökig att programmera, lite läsning när man skulle lägga in tex. två skev o två klaffar och få dem gå som man ville. Saknar alltså "mallarna" man kan välja med 8FG, där man väljer plantyp och sedan finns lämpliga mixar klara att aktivera. Omkopplare o ratt känns som Futabas brukar medan spakarna känns som deras enklare radios (4,6 o 7).
Men för vanliga plan med 4-6servon så bör det inte vara något större problem och med tanke på vad den kan så är det inget man växer ur förrän 8 kanaler känns lite eller om man bara måste ha telemetri. En sak som slog mej är att default är trotteln reverserad! Dvs flyger man el så behöver man inte längre tänka på att kasta om den och råkar förhoppningsvis inte heller ut för pipande fartreglage eller ofrivilliga uppvarvningar av elmodeller när man tex. byter modellminne.
Det var den korta Kanske kommer mer om jag får flyga med den också...
----------------------------------
Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...
Kommentar