taranis VAD SKA JAG GÖRA?
Kollaps
X
-
-
och stödjer bara med omflashade X-seriemottagare som har EU-fw i mottagaren och vice versa. D.v.s har du en EU-köpt X4R så kan du välja att flasha om sändaren (men då kan du inte längre använda din D4RII) eller flasha om mottagaren X4R till non-EU.fredrikKommentar
-
Är du säker på att mottagaren har icke EU firmware?hej freddan jag har provat detta på flera olika mottagare å det funkar inte man trycker in f/s knappen när man strömsätter motagaren då lyser både rött och grönt sedan går jag in i radion på internal rf satt på d16 channel range 1-8 och sen bind
då börjar sändaren att pipa men ingen indikering på att mottagaren binder
/ JonasKommentar
-
Att du har D16, D8 och LR12 betyder att du inte har EU firmware i radion, men tyvärr kan du inte se vilken firmware du har i sändar modulen.
Men eftersom du säger att du kan binda med en D4R-II mottagare i D8 mode så bör du ha icke EU firmware även i sändar modulen.
Då återstår bara firmware i mottagaren som ska vara icke EU för att det ska fungera.
/ JonasKommentar
-
taranis VAD SKA JAG GÖRA?
Jag hade nog varit grundlig och startat om dvs:
Installera Companion 2.1
Installera opentx 2.1.3 i sändaren(varför köra gamla 2.0.9?)
Uppdatera bootloadern till 2.1.3 (optional)
Ladda ned senaste XJT non-EU fw från frsky
Ladda ned senaste non-EU fw till både X4 och D4
Flasha radiomodulen XJT i sändaren enl min tidigare post
Flasha mottagarna med resp FW.
Då har du en baseline och vet vad som finns i respektive modul. Jag sparar gärna undan filerna så man kan jämföra med framtida fw-uppdateringar.Kommentar
-
Flashade 2.1.3 + intern XJT och nu kan jag binda mina enheter igen. Köe eu versionen. Tack för hjälpen.Jag hade nog varit grundlig och startat om dvs:
Installera Companion 2.1
Installera opentx 2.1.3 i sändaren(varför köra gamla 2.0.9?)
Uppdatera bootloadern till 2.1.3 (optional)
Ladda ned senaste XJT non-EU fw från frsky
Ladda ned senaste non-EU fw till både X4 och D4
Flasha radiomodulen XJT i sändaren enl min tidigare post
Flasha mottagarna med resp FW.
Då har du en baseline och vet vad som finns i respektive modul. Jag sparar gärna undan filerna så man kan jämföra med framtida fw-uppdateringar.Kommentar

Kommentar