Jag tror inte man behöver vara rädd för den första batchen. Till skillnad från de tidigare modellerna har FrSky haft 100 Betasändare ute för test och utvärdering. De ändringar som eventuellt behövs göras är gjorda även i första batchen.
Frsky Horus
Kollaps
X
-
Ove - har du nån lösning för oss som flyger med "låda på magen" ? Såg att FrSky har fästen man kan köpa till för att sätta fast sändaren i selen (borde f ö vara standard på en såpass dyr sändare) men dessa ger ju inget stöd i sidled för händerna - t ex a'la X9E. Det skulle säkert räcka med motsvarande "plastbitar" som i den. Och dessa kunde man ju i så fall sälja som tillbehör om man inte vill skicka med dom som standard. Det är ju såvitt jag förstått en relativt tung sändare så man undrar ju hur många som vill/kan handhålla den.
RogerKommentar
-
Hoppsan råkade klicka på preorder idag :icon_redface:Kommentar
-
Ove - har du nån lösning för oss som flyger med "låda på magen" ? Såg att FrSky har fästen man kan köpa till för att sätta fast sändaren i selen (borde f ö vara standard på en såpass dyr sändare) men dessa ger ju inget stöd i sidled för händerna - t ex a'la X9E. Det skulle säkert räcka med motsvarande "plastbitar" som i den.
FrSky tillverkar de utfällbara fästbyglarna i X9E CNC-skurna i aluminium. Men de kostar en slant extra. Minns inte exakt vad de kostar men ligger runt 300 kr.
Angående leverans av den färdiga Horus har jag inte hört något datum än, mer än svävande sent september...Ove (AM) NielsenKommentar
-
Så här har jag löst det.Ove - har du nån lösning för oss som flyger med "låda på magen" ? Såg att FrSky har fästen man kan köpa till för att sätta fast sändaren i selen (borde f ö vara standard på en såpass dyr sändare) men dessa ger ju inget stöd i sidled för händerna - t ex a'la X9E. Det skulle säkert räcka med motsvarande "plastbitar" som i den. Och dessa kunde man ju i så fall sälja som tillbehör om man inte vill skicka med dom som standard. Det är ju såvitt jag förstått en relativt tung sändare så man undrar ju hur många som vill/kan handhålla den.
Roger

/Jonas
Skickat från min Taranis via TapatalkKommentar
-
Den jag har gjort går att anpassa till vilken radio man vill, så länge det finns fyra skruvhål på baksidan av radion....
Jag har två tappar på varje fäste som man bara trycker in i hålen för skruvarna...
/JonasKommentar
-
Jo - men den har inga handlovstöd på sidan av sändaren - det jag efterlyste för Horus. Visst kan man bygga eget men min fundering var om det redan fanns nåt färdigt. Multiplex-bordet är utmärkt för mig (har ett till Futaban och ett till Taranisen) men jag tror att Horus är lite för stor för att fungera i det.
Nåja - sändaren finns ju inte riktigt ännu så mycket hinner ju hända.
Men tack ändå för engagemanget.
RogerKommentar
-
//Mange
Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!
www.strangnasmodellflygare.seKommentar

Förutsätter att du rapporterar när den så småningom anlänt.
Kommentar