Frsky Horus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AM
    Debattglad entusiast

• maj 2006
    • 3464

Jag tror inte man behöver vara rädd för den första batchen. Till skillnad från de tidigare modellerna har FrSky haft 100 Betasändare ute för test och utvärdering. De ändringar som eventuellt behövs göras är gjorda även i första batchen.
    Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7942

Ove - har du nån lösning för oss som flyger med "låda på magen" ? Såg att FrSky har fästen man kan köpa till för att sätta fast sändaren i selen (borde f ö vara standard på en såpass dyr sändare) men dessa ger ju inget stöd i sidled för händerna - t ex a'la X9E. Det skulle säkert räcka med motsvarande "plastbitar" som i den. Och dessa kunde man ju i så fall sälja som tillbehör om man inte vill skicka med dom som standard. Det är ju såvitt jag förstått en relativt tung sändare så man undrar ju hur många som vill/kan handhålla den.
      Roger

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
        • 734

Och en fråga till, kräver Horus Open TX companion 2.2 och i så fall när släpps 2.2 ??

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7942

Uffe - FrSky har ju ett nytt, eget OS i Horus, FrTx, men hårdvaran är ju kompatibel med Open TX om du så vill - och alltså vill ersätta det som levereras med sändaren. Men det är nog 2.2 som krävs vill jag minnas.
          Roger

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
            • 734

Ursprungligen postat av uffe_46
            Tusan vad det kliar i klickfingret :boxing:

http://www.banggood.com/Frsky-Horus-...p-1041413.html
            Hoppsan råkade klicka på preorder idag :icon_redface:

Kommentar

• McRegor
              • maj 2006
              • 7942

Spännande, Uffe... Förutsätter att du rapporterar när den så småningom anlänt.
              Roger

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                • 734

Det skall jag göra, men den dimper inte ner förrän i sista halvan på oktober

Kommentar

• AM
                  Debattglad entusiast

• maj 2006
                  • 3464

Ove - har du nån lösning för oss som flyger med "låda på magen" ? Såg att FrSky har fästen man kan köpa till för att sätta fast sändaren i selen (borde f ö vara standard på en såpass dyr sändare) men dessa ger ju inget stöd i sidled för händerna - t ex a'la X9E. Det skulle säkert räcka med motsvarande "plastbitar" som i den.

FrSky tillverkar de utfällbara fästbyglarna i X9E CNC-skurna i aluminium. Men de kostar en slant extra. Minns inte exakt vad de kostar men ligger runt 300 kr.
                  Angående leverans av den färdiga Horus har jag inte hört något datum än, mer än svävande sent september...
                  Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                    • 734

På min preorder ja la på Bangood var :worked_till_5am: Shipping Datum ganska exakt på sekunden 2016-10-02 03:28:43

Kommentar

• erolwi
                      • mar 2013
                      • 137

Ser nu ut att finnas på lager hos Hobbyking

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
                        • 857

Ursprungligen postat av McRegor
                        Ove - har du nån lösning för oss som flyger med "låda på magen" ? Såg att FrSky har fästen man kan köpa till för att sätta fast sändaren i selen (borde f ö vara standard på en såpass dyr sändare) men dessa ger ju inget stöd i sidled för händerna - t ex a'la X9E. Det skulle säkert räcka med motsvarande "plastbitar" som i den. Och dessa kunde man ju i så fall sälja som tillbehör om man inte vill skicka med dom som standard. Det är ju såvitt jag förstått en relativt tung sändare så man undrar ju hur många som vill/kan handhålla den.
                        Roger
                        Så här har jag löst det.

/Jonas

Skickat från min Taranis via Tapatalk

Kommentar

• McRegor
                          • maj 2006
                          • 7942

OK Jonas men till min Taranis har jag löst det med en Multiplex-låda till Cockpit - lätt ombyggd.
                          Men den lär inte fungera till Horus, tyvärr.
                          Roger

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
                            • 857

Den jag har gjort går att anpassa till vilken radio man vill, så länge det finns fyra skruvhål på baksidan av radion....
                            Jag har två tappar på varje fäste som man bara trycker in i hålen för skruvarna...

/Jonas

Kommentar

• McRegor
                              • maj 2006
                              • 7942

Jo - men den har inga handlovstöd på sidan av sändaren - det jag efterlyste för Horus. Visst kan man bygga eget men min fundering var om det redan fanns nåt färdigt. Multiplex-bordet är utmärkt för mig (har ett till Futaban och ett till Taranisen) men jag tror att Horus är lite för stor för att fungera i det.
                              Nåja - sändaren finns ju inte riktigt ännu så mycket hinner ju hända.
                              Men tack ändå för engagemanget.
                              Roger

Kommentar

• Gasman
                                RCFF - Administratör
                                • aug 2006
                                • 553

Ursprungligen postat av erolwi
                                Ser nu ut att finnas på lager hos Hobbyking

Skickat från min D5803 via Tapatalk
                                Backorder när jag kollade nyss!
                                //Mange

Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
                                Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

www.strangnasmodellflygare.se

Kommentar

Arbetssätt...