Har du lyft på locket och kollat om dreven är hela?
Servoproblem
Kollaps
X
-
Läser man i den av Roger hittade länken så verkar det som din mottagare endast har standard frame rate (och inte möjlighet till high speed framerate).
Kikar man i andra FrSky mottagares manualer så har en del high speed 9 millisek respektive normal 18 millisek frame rate.
Skulle man råka köra analoga servon med en mottagare som har high frame rate så varnar de i FrSkys mottarmanualer om att servot "will be hot and may burn out".
Man får väl anta att din mottagare då har 18 ms frame rate dvs "normal" frame rate.
Det lär ju dina Hitec analoga servon klara fint.
De FrSky mottagare som har valbart normal och high speed framrate verkar ha normal frame rate som standardinställning.
/BoKommentar
-
Jag har haft i sommar 4 servona av HS-5125 som kokat sönder internt, där de smälte kretskort och hölje på alla fyra. Får i och för sig fyra nya av tillverkaren, men ändå.Läser man i den av Roger hittade länken så verkar det som din mottagare endast har standard frame rate (och inte möjlighet till high speed framerate).
Kikar man i andra FrSky mottagares manualer så har en del high speed 9 millisek respektive normal 18 millisek frame rate.
Skulle man råka köra analoga servon med en mottagare som har high frame rate så varnar de i FrSkys mottarmanualer om att servot "will be hot and may burn out".
Man får väl anta att din mottagare då har 18 ms frame rate dvs "normal" frame rate.
Det lär ju dina Hitec analoga servon klara fint.
De FrSky mottagare som har valbart normal och high speed framrate verkar ha normal frame rate som standardinställning.
/Bo
Dessa gick fint och bara slutade fungera och felsökningen visade på överhettning.
Skickat från min SM-N950F via TapatalkKommentar
-
Kör du servona på 4.8 eller 6.0 V?
Brukar man inte ganska snabbt märka om ett standardservo pinas med hög frame rate?
Hitec HS-422 är ett gammalt servo som inte tål så mycket.
Inget som bind'ar? Push-Pull som inte är symmetriskt/centrerat?www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Karbonitdrev och bensinare hör inte ihop, dreven äts upp omgående.DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.Kommentar
-
Det håller nog, ett tag i alla fall, med nylondrev i servot även med bensinmotor.
Beror ju lite på flygstil och hur ofta man flyger också om nylondrev håller med bensinmotor.
Puttra runt med en CUB med bensinare eller flyga kors/tvärs åt alla håll och kanter med snabba rörelser med en "3D" maskin är viss skillnad.
Metalldrev är ju att rekommendera. Ibland får det bli så att man tager vad man haver.
Det går nog bra.
/BoKommentar
-
Obs, standard = storleken på servot, har inget att göra med material eller nåt sånt.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar

Kommentar