Val mellen Jumper T16 Pro och FrSky X10S?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • OlleG
    • aug 2006
    • 287

Berätta gärna dina iaktagelser när du provat. Vad blev slutsumman?
    /OlleG

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
      • 734

Ursprungligen postat av OlleG
      Berätta gärna dina iaktagelser när du provat. Vad blev slutsumman?
      /OlleG
      Det ska jag göra så långt funkar det bra, kopierat över modeller från min Jumper och testa crossfire, det gick bra, Det fina med Crossfire är att man inte behöver binda om, om man flyttar modulen till en annan radio. tänkte prova den i eftermiddag med några drönare

Kommentar

• mrfxcoupe
        • nov 2006
        • 260

Hej på er.
        Vill bara säga att HAB.SE har Radiomaster TX16S till salu. Bekvämare kanske att köpa lokalt och få lite support.

Så ni vet.

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
          • 734

Ursprungligen postat av mrfxcoupe
          Hej på er.
          Vill bara säga att HAB.SE har Radiomaster TX16S till salu. Bekvämare kanske att köpa lokalt och få lite support.

Så ni vet.
          Nu vet vi. men det vi inte vet är lagerstatus och leverans tid ..:sarcastic:

Och för att ingen ska missförstå så i meningen "Kan kopplas mot de flesta 2,4G mottagare på marknaden och har full suport för Crossfire systemet." så full support för Crossfire systemet avser JR modules fack, så för att köra crossfire protokollet måste man ha en TBS Crossfire modul i detta fack, den får man köpa till extra

Kommentar

• Balcke

• sep 2015
            • 239

Ursprungligen postat av mrfxcoupe
            Hej på er.

Så ni vet.

Sjukt dyrt och vilken support på vad då?

Bästa och snabbaste supportern får man direkt av Radiomaster på https://www.radiomasterrc.com/contact

//R

Kommentar

• mickmick

• aug 2011
              • 172

Beställde min TX16S från UK / ebay, 3 dagar efter betalning hade jag den i hemma i handen. Sjukt nöjd....någon support från HAB.se kommer jag aldrig att behöva, deras priser är...hmmm.....inga kommentarer

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                • 734

Hitta en ny trevlig funktion i Radiomaster T16 och Jumper, man kan klona från sina modeller från någon annan Frsky sändare och gör man enligt dessa videos så behöver man inte binda om mottagaren, testa att klona från min Horus X12 til radiomaster och det funka bra. Man pratar om man måste använda nightly build i videon, men nu har Open TX 2.3.9 kommit ut så det funkar i den.

Kommentar

• OlleG
                  • aug 2006
                  • 287

Har ni hunnit prova sändaren? Hur känns spakarna? (Helst i jämförelse med Taranis eftersom det är min nuvarande sändare).
                  /OlleG

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                    • 734

Jag har gjort ca 15 flygningar med min, inga problem, både me crosfire modul och den interna modulen. Känns bra i handen spakarna är bra, Motståndet är ett bra medelvärde, gillar lite lösare spakar när jag flyger drönar och mer motstånd för plan, jag tycker att medelvärdet är bra och det går att justera. Sammanfattning väldigt nöjd med min. Kör med Biltemas 18650 batterier och de vara en bra stund.

Kommentar

• mrfxcoupe
                      • nov 2006
                      • 260

Ha Ha Ha .. Vad mycket bitchig attityd jag fick bara för jag sade att HAB säljer Radiomaster. :-D
                      Men skit i det, så är det.

Fann denna video ifrån en modellplans flygares perspektiv och inte ifrån FPV flygare som dom mesta videon är av. Det är lite grejer som inte är som dom borde vara ,men det är också skillnaden på en dyr och billig radio.. Billig radio måste ju dra in på kvalité. Se denna video. Men jag skall också säga är att jag har köpt en Radiomaster TX16S. Får se om jag gjort något dumt eller ej.

Kommentar

• ivve
                        • nov 2006
                        • 736

Hej alla förståsigpåare !

Har en tre m seglare med Vstabbe där ena rodret beter sig underligt när jag använder butterfly. Jag har programmerat in höjdcompesation som på höger halva funkar som det ska, men vänster vill först gå upp några mm innan det går ned. Dessutom går inte hastigheten att ställa in. Tvä sec. på höger funkar bra men ej vänster där förblir det oo.oo. Alla inställningar gör jag med hjälp av kurvor.
                        Kan det vara nån bug i mjukvaran eller gör jag något fel. Inställningarna är helt identiska för bägge rodren ! X10 / open tx

Tacksam om någon ligger inne med en lösning. / Ivve
                        Senast redigerad av ivve; 2020-08-25, 08:21. Anledning: tillägg

Kommentar

• OlleG
                          • aug 2006
                          • 287

Intressant video om cloning. Men jag har kört min Taranis i icke-LBT mod med tex RX8 mottagaren. Antar att T16S förutsätter att mottagaren är laddad för LBT, eller hur är det med den saken? Dvs för mig kommer cloning inte att fungera?
                          /OlleG

Kommentar

• freddan_6
                            • aug 2006
                            • 2655

Ursprungligen postat av OlleG
                            Intressant video om cloning. Men jag har kört min Taranis i icke-LBT mod med tex RX8 mottagaren. Antar att T16S förutsätter att mottagaren är laddad för LBT, eller hur är det med den saken? Dvs för mig kommer cloning inte att fungera?
                            /OlleG
                            Hej
                            I menyn i videon såg det ut som clone fanns för d8 o d16. Han som spelade in använde inte LBT, så jag tror det fungerar utan LBT. Är osäker på om det fungerar med LBT också.
                            fredrik

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                              • 734

Det funkar med icke-LBT, har clonat min X10 till radiomaster och jag använder icke-LBT man måste göra det två gånger en för D8 och en för D16.
                              Det jag tror händer är att man kopierar in UID numret från den gamla till den nya i modulen
                              Klicka på bilden för större version

Namn: 20200923_083633.jpg
Visningar: 1
Storlek: 95,8 KB
ID: 512978

Kommentar

• OlleG
                                • aug 2006
                                • 287

Tack. Om jag förstår dig rätt, för att klona EN mottagare så måste man göra om proceduren två gånger. D16 och D8. Valet D8 och D16 görs bara i Radiomaster eller ska man ändra i FrSky-sändaren samtidigt?
                                (Har köpt en som man kanske kan gissa!)
                                /OlleG

Kommentar

Arbetssätt...