Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ömh har ju den till helt Ok pris tycker jag. Men jag blev inte riktigt klok på vad dom tar i frakt (för i beräftelsen på ordern så står det inget om frakt). Nån som vet det och eller kankse t.o.m vet om den finns i lager hos dom ?
Jag kan varmt rekommenera http://www.hoellein.com. Därifrån har jag handlat 3 sändare till bra pris om snabba leveranser. Från Staufenbiel har jag handlat lite andra grejor och även därifrån har transporter och annat fungerat oklanderligt.
När det gäller restauranger - lägg ner det projektet, det är bara dyrt. Laga en god middag hemma och lägg pengarna på en bättre sändare istället ;-)
I tyskland har man upplåtit två frekvensband på 35MHz för modellflyg.
A-bandet är i praktiken samma frekvenser som våra, medans B-bandet ligger mellan 35,820MHz och 35,910MHz vilket inte är tillåtna frekvenser för RC i sverige.
Satt precis och letade lite priser på multiplexen när jag snubblade över en futaba radio jag inte sett innan. Futaba Fx 18 v2. Den ligger ju helt rätt i prisklass med och när jag spanade i den tyska manualen så verkar den ju vara väldans helikopterfierad. Nån som vet ngt om denna radion ?
Hmm, såg att evo 7:an med endast mottagare och acc ligger på €299 med. Nu när euron är så billig så blev ju den helt plötsligt intressant med... hmm (på ett positivt sätt)
Hej,
Vill minnas att Evo 7:an skiljer sig en hel del från Evo 9:an programvarumässigt så var lite uppmärksam på det. Du kan se en liten jämförelse en bit ner på denna sida - http://www.modelspot.com/mpx/royal.htm
Det är väl främst begränsningen i fria mixers samt - främst - att du inte kan "assigna" switchar, kanaler m m fritt. Men Mpx-ägarna känner säkert till detta bättre..
Hälsningar
Roger
Egentligen så tror jag att cockpiten har mycket mer än vad jag har egentligen kommer ha nytta av. Men evon är ju riktigt snygg + att jag gillar pinnarna på den, och att det sen går att sätta knappar på toppen av pinnarna verkar ju inte vara helt dumt heller
Kommentar