Eclipse Q-PCM FM

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Glawe
    • feb 2007
    • 2126

Ömh har ju den till helt Ok pris tycker jag. Men jag blev inte riktigt klok på vad dom tar i frakt (för i beräftelsen på ordern så står det inget om frakt). Nån som vet det och eller kankse t.o.m vet om den finns i lager hos dom ?
    Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• Christian
      • okt 2006
      • 92

Jag kan varmt rekommenera http://www.hoellein.com. Därifrån har jag handlat 3 sändare till bra pris om snabba leveranser. Från Staufenbiel har jag handlat lite andra grejor och även därifrån har transporter och annat fungerat oklanderligt.

När det gäller restauranger - lägg ner det projektet, det är bara dyrt. Laga en god middag hemma och lägg pengarna på en bättre sändare istället ;-)
      /Christian

Kommentar

• Glawe
        • feb 2007
        • 2126

Vad är det för skilnad på

COCKPIT SX, STANDARD-SET, 35MHz A-Band
        och
        COCKPIT SX, STANDARD-SET, 35MHz B-Band
        ?
        Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• Magnus G
          • jun 2006
          • 106

I tyskland har man upplåtit två frekvensband på 35MHz för modellflyg.
          A-bandet är i praktiken samma frekvenser som våra, medans B-bandet ligger mellan 35,820MHz och 35,910MHz vilket inte är tillåtna frekvenser för RC i sverige.

Så det är A-bands sändaren du ska välja.
          Hals- und Beinbruch!

Kommentar

• Glawe
            • feb 2007
            • 2126

Tackar
            Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• Glawe
              • feb 2007
              • 2126

Satt precis och letade lite priser på multiplexen när jag snubblade över en futaba radio jag inte sett innan. Futaba Fx 18 v2. Den ligger ju helt rätt i prisklass med och när jag spanade i den tyska manualen så verkar den ju vara väldans helikopterfierad. Nån som vet ngt om denna radion ?
              Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• Glawe
                • feb 2007
                • 2126

Hmm, såg att evo 7:an med endast mottagare och acc ligger på €299 med. Nu när euron är så billig så blev ju den helt plötsligt intressant med... hmm (på ett positivt sätt)
                Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• McRegor
                  • maj 2006
                  • 7942

Hej,
                  Vill minnas att Evo 7:an skiljer sig en hel del från Evo 9:an programvarumässigt så var lite uppmärksam på det. Du kan se en liten jämförelse en bit ner på denna sida - http://www.modelspot.com/mpx/royal.htm
                  Det är väl främst begränsningen i fria mixers samt - främst - att du inte kan "assigna" switchar, kanaler m m fritt. Men Mpx-ägarna känner säkert till detta bättre..
                  Hälsningar
                  Roger

Kommentar

• Glawe
                    • feb 2007
                    • 2126

Egentligen så tror jag att cockpiten har mycket mer än vad jag har egentligen kommer ha nytta av. Men evon är ju riktigt snygg + att jag gillar pinnarna på den, och att det sen går att sätta knappar på toppen av pinnarna verkar ju inte vara helt dumt heller
                    Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

Arbetssätt...